Klarna hjälper Nelly med deras Pop Up-butiker

I förra veckan skrev vi om den numera helägda CDON Group-butiken Nellys sommarturné. De hade tagit och plockat ihop det bästa ifrån nätbutiken och skulle sätta upp temporära butiker runt om i sommarsverige.

Kunderna skulle handla med iPads men få kläderna levererade över disk. Hur betalningen skulle ske specificerades inte. Nu står det dock klart att även e-handelskassan följer med.

Annons

Nelly använder inte Klarna Checkout ännu i sin vanliga nätbutik. CDON Group har dock tagit in kassan hos till exempel Lekmer. När Nelly går på sommarturné faller dock valet på Klarnas nya kassa.

- Med våra tillfälliga butiker runt om i sommarsverige får vi chansen att komma ut och träffa våra kunder på riktigt. Det här är inte i första hand en säljande butik utan det handlar istället om mötet. Samtidigt får vi får en perfekt koppling mellan den fysiska butiken och vår primära affär på nätet genom att kunderna handlar via iPads och Klarna istället för en mer traditionell betalning, säger Magnus Månsson, VD för Nelly.com.

Klarna ser även fördelar i att kunderna slipper ha kontanter med sig, något som Nellys målgrupp tydligen inte befattar sig med.

- Det är ett samarbete som både är kul, nytt och spännande – både för Nelly och oss på Klarna, men såklart även för konsumenterna. Den simpla köpupplevelse som vi har skapat online med Klarna Checkout har vi helt enkelt återskapat offline. Vi tror och hoppas att Nellys kunder uppskattar det här initiativet – speciellt den yngre målgruppen bland kvinnor som inte normalt bär med sig kontanter, säger Stefan Backlund, Manager Consumer Marketing på Klarna.

 

Källa: Press

Annons