Klarna investerar i den nya Wrapp-tjänsten

Digitala presentkort gick inget vidare för Wrapp men ett nytt fokus som plånboksapp har lockat nya investerare.

Den digitala presentkortstjänsten Wrapp skulle vinna den lukrativa presentkortsmarknaden i USA. Många miljoner senare och man har nu backat tillbaka och gjort om tjänsten.

Wrapp är idag omgjord till en digital plånbok som ger användarna erbjudanden och belöningar.

Annons
Annons

Nu rapporterar Breakit att Klarna och H&M varit med i en ny investeringsrunda på 25 miljoner kronor i Wrapp. Klarna sägs nu vara största externa investeraren i Wrapp med nästan 10 procent av bolaget. Befintliga investerare deltog också i rundan.

Klarna och Wrapp?

Hur Klarna har tänkt bidra till Wrapp är något oklart men med tanke på appens nya fokus som digital plånbok med erbjudanden så finns det förstås en hel del potentiella synergieffekter.

Klarna vill inte kommentera köpet till Breakit och har inte heller svarat på våra frågor kring vad de har för planer med Wrapp. Det vi kommer att tänka på är förstås Klarnas nya konsumentfokuserade tjänst Mitt Klarna där man eventuellt skulle kunna koppla på Wrapp-funktioner.

Det är dock tydligt att tjänsten fått lite nytt livsblod i sig med en stor detaljhandelsjätte, H&M, i ryggen och betalbolaget Klarna.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!