Annons

Klarna om vad de kommer bjuda på under årets Emeet

Klarna om vad de kommer bjuda på under årets Emeet

2014-10-27 11:41

Betalleverantören Klarna har en stor del i svensk e-handels utveckling. De har länge jobbat för att minska friktionen vid köp inom näthandeln. Klarna är som tidigare år självklar Partner till Emeet och kommer närvara på torsdagens e-handelskonferens. Vi ställde några snabba frågor till dem inför Emeet.

Varför är ni med på detta års Emeet som Partner och deltagande företag?

Vi tycker att Emeet är ett av de bästa branscheventen, framförallt för att det verkligen fokuserar på e-handlare. Därför blir det också en bra och naturlig arena för öppna och ärliga diskussioner kring de frågor som just nu är viktigast för e-handeln. För Klarna är det självklart att vara med och stötta evenemanget, inte minst för att vi är minst lika intresserade av vad som rör sig i huvudet på Sveriges e-handlare som de är själva.

Vad gör ni som företag för att driva e-handeln framåt mer än att stötta Emeet?

Vi är övertygade om att Klarnas framgångar har varit en viktig byggsten för den framgångsrika e-handel vi upplevt och upplever i Sverige och Norden. Med det sagt så bygger hela vår existens på att vi tillför ett värde till e-handlare. Det är ganska enkelt. Om våra betalningslösningar ökar försäljningen så att det går bra för våra kunder, så går det också bra för oss.

Under Emeet kommer e-handlare diskutera olika heta ämnen i branschen. Ni som Partner kan förstås också lyfta ett ämne som ni vill diskutera. Vad har ni planerat för gridden?

Klarna Checkout är en produkt under ständig utveckling. För att leverera en optimal kassa justerar vi den kontinuerligt och adderar nya funktioner. Det innebär att den inte bara ökar konverteringen initialt utan också över tid. Därför tänkte vi passa på att berätta om hur KCO kan fungera som en verktygslåda för ökad försäljning. Hur får du ut mer av dina befintliga kunder? Hur kan du få fler nya? Hur kan du marknadsföra smartare? Vi kommer att dela våra erfarenheter kring retargeting, smartare e-mailkampanjer, up-selling och anpassade kassor.


Förra året bjöd Klarna på en uppskattad Barista-vagn under Emeet

Vilken är nästa tjänst eller funktion som ni kommer erbjuda e-handlarna och som ni hoppas kunna ta oss alla in i framtiden?

Annons
Annons

Vår kassalösning Klarna Checkout är en unik produkt som täcker hela kassan och erbjuder alla populära betalningsmetoder. Den förenklar köp för konsumenten och ökar därmed försäljning, på alla plattformar. Dessutom är den i ständig optimering och utveckling där vi tillför nya funktioner kontinuerligt för att förbättra butikernas konvertering.

Vad finner ni mest intressant inom svensk och internationell e-handel just nu?

Vi tycker fortfarande att den mobila revolutionen är väldigt intressant. Vissa handlare har redan idag mer än hälften av sin trafik från mobila enheter, och för dem blir det ett naturligt steg att i första hand optimera för den mobila användarupplevelsen istället för den från desktop. I mobilen blir också Klarna Checkout ännu mer intressant då vi ser konverteringsdata från mobil trafik som är i paritet med desktopkonvertering.

Som Partner till Emeet har ni fått några värdefulla biljetter till detta evenemang. Vilka kommer få dessa biljetter och är det någon vi ska hålla utkik efter?

De kommer vi såklart att dela med oss av till våra handlare, vi ses på Emeet!

 

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Amazon gör lagerarbetet till ett datorspel - bokstavligen

Amazon gör lagerarbetet till ett datorspel - bokstavligen

Har rullats ut till 5 distributionscentraler.

Annons
Annons
En extra upphämtningsdag till 122 nya länder

En extra upphämtningsdag till 122 nya länder

"En av de mest framgångsrika logistiklösningarna i företagets historia".

Gick från B2B till B2C -

Gick från B2B till B2C - "Kul att vara kontroversiell"

E-handeln som lutar sig mot forskning.

UF-företaget blev ett heltidsjobb - omsatte 3 miljoner

UF-företaget blev ett heltidsjobb - omsatte 3 miljoner

Siktar på att dubbla i år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

Annons
Annons
E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta