Annons

Klarna om vad de kommer bjuda på under årets Emeet

Klarna om vad de kommer bjuda på under årets Emeet

2014-10-27 11:41

Betalleverantören Klarna har en stor del i svensk e-handels utveckling. De har länge jobbat för att minska friktionen vid köp inom näthandeln. Klarna är som tidigare år självklar Partner till Emeet och kommer närvara på torsdagens e-handelskonferens. Vi ställde några snabba frågor till dem inför Emeet.

Varför är ni med på detta års Emeet som Partner och deltagande företag?

Vi tycker att Emeet är ett av de bästa branscheventen, framförallt för att det verkligen fokuserar på e-handlare. Därför blir det också en bra och naturlig arena för öppna och ärliga diskussioner kring de frågor som just nu är viktigast för e-handeln. För Klarna är det självklart att vara med och stötta evenemanget, inte minst för att vi är minst lika intresserade av vad som rör sig i huvudet på Sveriges e-handlare som de är själva.

Vad gör ni som företag för att driva e-handeln framåt mer än att stötta Emeet?

Vi är övertygade om att Klarnas framgångar har varit en viktig byggsten för den framgångsrika e-handel vi upplevt och upplever i Sverige och Norden. Med det sagt så bygger hela vår existens på att vi tillför ett värde till e-handlare. Det är ganska enkelt. Om våra betalningslösningar ökar försäljningen så att det går bra för våra kunder, så går det också bra för oss.

Under Emeet kommer e-handlare diskutera olika heta ämnen i branschen. Ni som Partner kan förstås också lyfta ett ämne som ni vill diskutera. Vad har ni planerat för gridden?

Klarna Checkout är en produkt under ständig utveckling. För att leverera en optimal kassa justerar vi den kontinuerligt och adderar nya funktioner. Det innebär att den inte bara ökar konverteringen initialt utan också över tid. Därför tänkte vi passa på att berätta om hur KCO kan fungera som en verktygslåda för ökad försäljning. Hur får du ut mer av dina befintliga kunder? Hur kan du få fler nya? Hur kan du marknadsföra smartare? Vi kommer att dela våra erfarenheter kring retargeting, smartare e-mailkampanjer, up-selling och anpassade kassor.


Förra året bjöd Klarna på en uppskattad Barista-vagn under Emeet

Vilken är nästa tjänst eller funktion som ni kommer erbjuda e-handlarna och som ni hoppas kunna ta oss alla in i framtiden?

Annons
Annons

Vår kassalösning Klarna Checkout är en unik produkt som täcker hela kassan och erbjuder alla populära betalningsmetoder. Den förenklar köp för konsumenten och ökar därmed försäljning, på alla plattformar. Dessutom är den i ständig optimering och utveckling där vi tillför nya funktioner kontinuerligt för att förbättra butikernas konvertering.

Vad finner ni mest intressant inom svensk och internationell e-handel just nu?

Vi tycker fortfarande att den mobila revolutionen är väldigt intressant. Vissa handlare har redan idag mer än hälften av sin trafik från mobila enheter, och för dem blir det ett naturligt steg att i första hand optimera för den mobila användarupplevelsen istället för den från desktop. I mobilen blir också Klarna Checkout ännu mer intressant då vi ser konverteringsdata från mobil trafik som är i paritet med desktopkonvertering.

Som Partner till Emeet har ni fått några värdefulla biljetter till detta evenemang. Vilka kommer få dessa biljetter och är det någon vi ska hålla utkik efter?

De kommer vi såklart att dela med oss av till våra handlare, vi ses på Emeet!

 

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Annons
Kappahls livboj - sparkar 50 anställda och stänger butiker

Kappahls livboj - sparkar 50 anställda och stänger butiker

Ska försöka spara 100 miljoner kronor.

Google får ny EU-bot på över 15 miljarder kronor

Google får ny EU-bot på över 15 miljarder kronor

Tredje miljardboten för sökjätten.

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Filippa K lanserar ny e-handel - superwebben tar över

Skiftet är här.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Flygstoppet för Boeing kan påverka global <nobr>e-handel</nobr>

Flygstoppet för Boeing kan påverka global e-handel

Vanligt med e-handelspaket på passagerarplan.

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Ännu en e-handlare växlar upp till den hypersnabba webben

Vill bli en föregångare inom omnikanalhandel.

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

H&M först ut när Instagram lanserar egen checkout

Instagram fångar hela e-handeln i sin app.

Annons
Annons
Ehandel.se startar Ehandel Academy

Premiär i vår: Ehandel.se startar Ehandel Academy

Komplett kursprogram för alla som arbetar med e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta