Annons

Klarna vill göra sin betalapp till en shoppingapp David Fock

Klarna vill göra sin betalapp till en shoppingapp

2018-05-04 11:50

Vill inte vara en bankapp.

Betalföretaget Klarna, med tusentals svenska e-handlare som kunder, uppdaterar nu sin mobila applikation. En app som från början endast fokuserade på att låta kunderna betala sina fakturor, utökar nu sin funktionalitet.

Vi har tidigare berättat om hur erbjudanden från e-handlare har smugit sig in i appen och detta blir nu en allt större del av appen. Mer e-handel, shopping och inspiration i betalappen är dock inte det enda målet, utan ambitionerna är större än så.

- I den nya appen finns enkla och smidiga funktioner som uppmuntrar konsumenter att ta kontroll över sin privatekonomi, vilket kommer att göra Klarna till en allt viktigare del i deras vardag, skriver företaget i ett pressmeddelande.

"Bara början"

Klarna hoppas att deras app blir en form av hubb för flera olika aktiviteter.

- Det här är bara början. Vårt mål är att gå betydligt längre än vad som förväntas av en betalningsleverantör och därigenom driva lojalitet från såväl kunder som handlare, säger David Fock, produktchef på Klarna.

Den nya appen ska utöver förbättrade betalfunktioner även bjuda på ett nytt “hemflöde med inspirerande innehåll” för konsumenterna att scrolla igenom.

Annons
Annons

"Ett stort skämt"

Det är dock inte alla som uppskattar uppdateringen och e-handlare har hört av sig till oss på Ehandel.se och uttryckt sitt missnöje över uppdateringen.

- Den påminner mer om Wish än om en bankapp. Det är rörigt att hitta sina fakturor och det kryllar av reklam för olika produkter. Ett stort skämt, skriver en person till Ehandel.se.

Klarna är dock uppenbarligen inte ute efter att vara en renodlad bankapp utan mycket mer än så. Betalbolaget lovar att under de närmaste månaderna uppdatera appen regelbundet med nya och inspirerande funktioner för att göra shoppingupplevelsen “ännu smidigare och roligare”.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
H&M:s e-marknadsplats tar första steget utanför Sverige

H&M:s e-marknadsplats tar första steget utanför Sverige

Ska erövra Europa.

Annons
Annons
Instagram utmanar Amazon

Instagram utmanar Amazon

Utvecklar e-handel.

Klarna får draghjälp av H&M i USA

Klarna får draghjälp av H&M i USA

Nytt avtal sträcker sig över Atlanten.

Här är varorna som kunderna vill sluta handla offline

Här är varorna som kunderna vill sluta handla offline

E-handeln tar över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tiger of Sweden tar tillbaka kontrollen

Tiger of Sweden tar tillbaka kontrollen

Har sagt upp avtalet.

Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

Annons
Annons
KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta