Annons

Klockkungarna ödslar ingen tid, Finland nästa

Klockkungarna ödslar ingen tid, Finland nästa

2014-11-21 08:07

Finland är hett bland de svenska e-handlarna och nu ska ytterligare en prova vingarna i öst. I november tar klockkungarna sig an den finska marknaden med målet att bli en av nordens största återförsäljare av klockor online.

Barnbutiken Ekokul, skönhetsbutikerna Eleven och NordicFeel samt NordicInk och Räckesbutiken är bara några exempel på svenska e-handlare som ser Finland som ett naturligt steg när det är dags att expandera utanför Sveriges gränser.

Nu ska nätbutiken Klockkungarna göra samma resa. Sedan tidigare finns företaget i Sverige, Danmark samt Norge och med lanseringen i Finland hoppas man nå det högt uppsatta målet. Att bli  den största återförsäljaren av klockor online i norden.

– Vi har sett potentialen i den finska storsatsningen. Det kommer innebära en större arbetsvolym och ökad omsättning, vilket mycket av e-handel handlar om för att bli framgångsrik inom området, säger Pelle Pettersson, VD på Klockkungarna.

Snabb distribution

För att tillgodose den finska marknaden kommer man att utöka sortimentet och satsa på nya marknadsföringskanaler. Att Klockkungarna väljer just Finland som nästa land beror på att man anser den finska marknaden vara oexploaterad, och kan hjälpa företaget ta ytterligare ett steg framåt på den nordiska marknaden.

– Fördelen med den finska marknaden är att den går snabbt att nå utifrån ett distributionsmässigt perspektiv. En annan fördel vi ser är att den finska marknaden är lättsam att arbeta med och kommunikationen mellan olika samarbetspartners flyter på ett smidigt sätt, säger Pelle Pettersson.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
E-handeln som ökade med 400 procent på två år

E-handeln som ökade med 400 procent på två år

Bra Sommarmöblers e-handel gick från att stå för 5 till 25 procent av försäljningen.

Annons
Annons

Sportlala tar in fem miljoner - ska satsa på friluftsliv

Med nya miljoner i bagaget ska Sportlala bland annat rekrytera ny personal.

Därför har matkassen längre ledtid än självplocket

Därför har matkassen längre ledtid än självplocket

Ehandel.se har undersökt varför den färdigplanerade matkassen måste beställas en vecka i förväg medan den självplockade kassen kan levereras samma dag.

Digital begravningsbyrå får kritik:

Digital begravningsbyrå får kritik: "En förödande lögn"

Begravningstjänsten Funera fälls av Reklamombudsmannens opinionsnämnd för att ha vilselett kunderna med en prisjämförelse.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ogvall tar strid för <nobr>e-handeln</nobr> - rasar mot spritförbudet

Ogvall tar strid för e-handeln - rasar mot spritförbudet

Dubbelmoral av Sveriges regering, anser Svensk Digital Handels VD Jonas Ogvall.

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

Adlibris fysiska butik ska bli ett e-handelsombud. Nu tar företaget in en ny kassalösning. 

Shopifys Google-ambitioner: mångdubblar personalstyrkan

Ska utöka personalen från 200 till 1000.

Annons
Annons
E-handeln ökar kraftigt - över <nobr>40 000</nobr> butiksjobb försvinner

E-handeln ökar kraftigt - över 40 000 butiksjobb försvinner

Tre handelsbolag om dagen i konkurs - men e-handeln boomar fram till 2025.

Ny forskning: Folk på plats viktigt för framgång utomlands

E-handlare som vill in på en ny marknad gör klokt i att satsa på geografisk närvaro, enligt en ny avhandling.

Adlibris miljoninvesterar i Shipwallet:

Adlibris miljoninvesterar i Shipwallet: "Har en samsyn"

Frakttjänsten och e-handlaren fördjupar sitt samarbete.

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Nosto Solutions Ab söker:

Business Development Manager - Sweden

SwedOffice söker:

Digital marknadsförare/marknadsansvarig

Sharespine AB söker:

Integrationstekniker e-handel

Indiska Magasinet AB söker:

Produktägare/Projektledare e-handel och Omnikanal

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem