Annons

Klockkungarna ödslar ingen tid, Finland nästa

Klockkungarna ödslar ingen tid, Finland nästa

2014-11-21 08:07

Finland är hett bland de svenska e-handlarna och nu ska ytterligare en prova vingarna i öst. I november tar klockkungarna sig an den finska marknaden med målet att bli en av nordens största återförsäljare av klockor online.

Barnbutiken Ekokul, skönhetsbutikerna Eleven och NordicFeel samt NordicInk och Räckesbutiken är bara några exempel på svenska e-handlare som ser Finland som ett naturligt steg när det är dags att expandera utanför Sveriges gränser.

Nu ska nätbutiken Klockkungarna göra samma resa. Sedan tidigare finns företaget i Sverige, Danmark samt Norge och med lanseringen i Finland hoppas man nå det högt uppsatta målet. Att bli  den största återförsäljaren av klockor online i norden.

– Vi har sett potentialen i den finska storsatsningen. Det kommer innebära en större arbetsvolym och ökad omsättning, vilket mycket av e-handel handlar om för att bli framgångsrik inom området, säger Pelle Pettersson, VD på Klockkungarna.

Snabb distribution

För att tillgodose den finska marknaden kommer man att utöka sortimentet och satsa på nya marknadsföringskanaler. Att Klockkungarna väljer just Finland som nästa land beror på att man anser den finska marknaden vara oexploaterad, och kan hjälpa företaget ta ytterligare ett steg framåt på den nordiska marknaden.

– Fördelen med den finska marknaden är att den går snabbt att nå utifrån ett distributionsmässigt perspektiv. En annan fördel vi ser är att den finska marknaden är lättsam att arbeta med och kommunikationen mellan olika samarbetspartners flyter på ett smidigt sätt, säger Pelle Pettersson.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Modejätten Boozt gör som Lekmer och Babyshop och satsar nu på robotar istället för människor till plocket.

Annons
Annons
Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

I dag: Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

E-handlarens ambition att möta kunderna verkar ha fallit väl ut.

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Det är bara strax över två veckor kvar till den stora dagen B, som i Biljettsläpp för Emeet Göteborg.

Amazon dubblar antalet Dash-knappar men intresset är svalt

Färre än hälften av de som har en Amazon Dash Button hemma har använt den, enligt en ny undersökning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Med Fyndiq Refurb ska det bli enklare att bli av med demoexemplar, returnerade produkter, eller produkter som saknar originalförpackning.

PTS tar fram cookie-hjälp:

PTS tar fram cookie-hjälp: "Vill öka medvetenheten"

Post- och telestyrelsen vill förbättra användandet av cookies genom allmänna råd snarare än genom beslut mot enskilda webbplatser.

 Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Svenskarna blir allt mer frekventa nätshoppare och i maj handlade nästan 70 procent av alla svenskar online.

Annons
Annons
Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Skincity kompletterar sitt populära hudtest med så kallade pop up-tester som är anpassade efter olika säsonger.

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

E-handlaren gick från en omsättning på 2,5 miljoner till 26,2 miljoner kronor på ett år men blöder fortfarande pengar.

MailChimp ville förstå kunden - öppnade strumpbutik

MailChimp ville förstå kunden - öppnade strumpbutik

Brevleverantören MailChimp öppnade en egen e-handel. 

Chatt-funktion ska göra Blocket mer attraktivt

Chatt-funktion ska göra Blocket mer attraktivt

Köp- och säljsajten rullar ut en meddelandetjänst för alla på plattformen.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem