Annons

Klockkungarna ödslar ingen tid, Finland nästa

Klockkungarna ödslar ingen tid, Finland nästa

2014-11-21 08:07

Finland är hett bland de svenska e-handlarna och nu ska ytterligare en prova vingarna i öst. I november tar klockkungarna sig an den finska marknaden med målet att bli en av nordens största återförsäljare av klockor online.

Barnbutiken Ekokul, skönhetsbutikerna Eleven och NordicFeel samt NordicInk och Räckesbutiken är bara några exempel på svenska e-handlare som ser Finland som ett naturligt steg när det är dags att expandera utanför Sveriges gränser.

Nu ska nätbutiken Klockkungarna göra samma resa. Sedan tidigare finns företaget i Sverige, Danmark samt Norge och med lanseringen i Finland hoppas man nå det högt uppsatta målet. Att bli  den största återförsäljaren av klockor online i norden.

– Vi har sett potentialen i den finska storsatsningen. Det kommer innebära en större arbetsvolym och ökad omsättning, vilket mycket av e-handel handlar om för att bli framgångsrik inom området, säger Pelle Pettersson, VD på Klockkungarna.

Snabb distribution

För att tillgodose den finska marknaden kommer man att utöka sortimentet och satsa på nya marknadsföringskanaler. Att Klockkungarna väljer just Finland som nästa land beror på att man anser den finska marknaden vara oexploaterad, och kan hjälpa företaget ta ytterligare ett steg framåt på den nordiska marknaden.

– Fördelen med den finska marknaden är att den går snabbt att nå utifrån ett distributionsmässigt perspektiv. En annan fördel vi ser är att den finska marknaden är lättsam att arbeta med och kommunikationen mellan olika samarbetspartners flyter på ett smidigt sätt, säger Pelle Pettersson.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Rupunzel börjar sälja löshår i Åhléns e-handel

Rupunzel börjar sälja löshår i Åhléns e-handel

Syntetiskt eller äkta hår? Välj själv.

Annons
Annons
Click&Collect-kunder spenderar 25 procent extra

Click&Collect-kunder spenderar 25 procent extra

Smart att satsa på upphämtning i butik, enligt nya siffror.

Fler klagomål efter PostNords bemanningsproblem

Fler klagomål efter PostNords bemanningsproblem

Post- och telestyrelsen har fått in ovanligt många klagomål om försvunnen post i sommar.

2
Inte en lugn stund för nätets hängmatteförsäljare

Helgläsning: Inte en lugn stund för nätets hängmatteförsäljare

E-handelstrenden är ett faktum: "Ute är det nya inne".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Zalando tar över - satsar på

Zalando tar över - satsar på "aggressiva" ledtider

Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior berättar i en exklusiv intervju om företagets planer för Sverige.

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Soft Goats marknadsföring uppskattades inte av alla.

1
En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

Kavats kapacitet ökar med 66 procent.

Annons
Annons
Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem