Klockmärke gav med sig – börjar med e-handel hos CareOfCarl

Sjöö Sandström har valt ut sin första samarbetspartner som bara säljer på nätet.

CareOfCarl, som i höstas genomförde en storsatsning på brittiskt herrmode, tar nu ett nytt stilfullt steg framåt. Detta genom ett samarbete med det exklusiva klockmärket Sjöö Sandström, som hittills har varit försiktiga med att sälja via nätet. 

- Vi har valt att inte sälja på nätet. För oss är det ganska enkelt. Det handlar om en investering och en sällanköpsprodukt och då vill man kunna känna och klämma på den innan man tar ett beslut, sade Sjöö Sandströms VD Felix Formark till Ehandel.se 2015.

Annons

Men även om Sjöö Sandström inte har haft någon egen e-handelsverksamhet har klockmärket haft återförsäljare som också har haft en tillhörande webbshop.

Hoppas nå ut till nya kunder

När märket nu inleder ett samarbete med CareOfCarl blir det första gången som en renodlad e-handlare får sälja Sjöö Sandströms klockor.

- Samarbetet med Care of Carl känns otroligt spännande och de är verkligen extremt duktiga på alla plan. Skall bli kul att följa hur vi i detta för oss nya affärsområde kan fortsätta flytta fram våra positioner, säger Felix Formark i ett pressmeddelande.

Enligt Felix Formark har Sjöö Sandström och CareOfCarl motsvarande värdegrund, och han uppskattar sättet som CareOfCarl tar hand om sina kunder på.

- Det arbetssättet tillsammans med vår gemensamma fullprisstrategi kommer förhoppningsvis göra att fler människor som vi inte når via våra traditionella butiker handlar exklusiva klockor online, säger Felix Formark.

LÄS ÄVEN: E-handel med lyxprylar - omöjlig ekvation eller marknad med stora möjligheter?

Annons