Annons

Komplett rullar ut gratis techsupport på bred front

Komplett rullar ut gratis techsupport på bred front

2016-05-10 09:18

E-handlarens satsning på gratis teknisk support, oavsett om man han har handlat på Komplett eller ej, har slagit väl ut och nu ska man ta sin service till en ny nivå.

Komplett är på Sverige-offensiv och breddade nyligen sitt produktutbud med vitvaror på den svenska marknaden. Men den norska e-handelsjätten vet att det krävs mer än spisar, kylskåp och tvättmaskiner för att vinna den svenska e-handelskunden.

Krävande kunder och knivskarp konkurrens pressar e-handlarna till att hitta nya konkurrensfördelar och enligt Komplett kommer slaget på nätet att avgöras med service.

Sommaren 2015 sjösattes ett projekt Komplett kallar extremservice, något som innebär att man ska vara tillgängliga dygnet runt, året om och i höstas började nätbutiken erbjuda techsupport till alla, även för de som inte är kunder.

Annons
Annons
– Vi har tuffa ambitioner och en tydlig vision, målet är att ta service till en ny nivå och ha Sveriges nöjdaste kunder. Många tror det finns en hållhake när vi säger "gratis", men det är så enkelt att vi tror på långsiktiga relationer och ser detta som en investering i det, säger Erik Johannesson, customer experience manager på Komplett.

Ska erbjuda hembesök i fler städer

I början av 2015 inledde Komplett ett samarbete med Tech Troopers som erbjuder crowdsourcad techsupport inom IT och hemelektronik. Nu har e-handlaren hunnit testa konceptet under en längre period och det har varit uteslutande positiv respons från kunder.

– När kunder kontaktar Komplett så bokas ett telefonmöte där Tech Troopers kontaktar kunden och löser ärendet. Ärendet börjar på telefon men kan gå över till ett hembesök för att lösa svårare ärenden eller hjälpa till att installera hemelektronik, säger Erik Johannesson.

Hembesök är idag tillgängligt i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Lund men planen är att utöka med ytterligare städer framöver.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Klarnas VD efter mötet med ministrarna:

Klarnas VD efter mötet med ministrarna: "Behövs utbildning"

Pratade om ID-kapningar och överskuldsättning.

Annons
Annons
Han tar över blomsterkoncernen

Han tar över blomsterkoncernen

Ny chef för det nordiska storföretaget.

App för e-magasin tror på digital framtid

App för e-magasin tror på digital framtid

Tar in 157 miljoner.

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Vill se lägre hyreskostnader.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

MQ:s resultat störtdyker:

MQ:s resultat störtdyker: "Har varit en svag försäljning"

Somrigt gick inte hem.

City Gross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

City Gross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

Lägger om sin e-handelslogistik.

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

"Jag har kompetensen som krävs för att lyckas".

Annons
Annons
Tvära kast i Svensk Handels mätning:

Tvära kast i Svensk Handels mätning: "Statistisk variation"

Nya Handelsbarometern för juni är här.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta