Annons

Komplett rullar ut gratis techsupport på bred front

Komplett rullar ut gratis techsupport på bred front

2016-05-10 09:18

E-handlarens satsning på gratis teknisk support, oavsett om man han har handlat på Komplett eller ej, har slagit väl ut och nu ska man ta sin service till en ny nivå.

Komplett är på Sverige-offensiv och breddade nyligen sitt produktutbud med vitvaror på den svenska marknaden. Men den norska e-handelsjätten vet att det krävs mer än spisar, kylskåp och tvättmaskiner för att vinna den svenska e-handelskunden.

Krävande kunder och knivskarp konkurrens pressar e-handlarna till att hitta nya konkurrensfördelar och enligt Komplett kommer slaget på nätet att avgöras med service.

Sommaren 2015 sjösattes ett projekt Komplett kallar extremservice, något som innebär att man ska vara tillgängliga dygnet runt, året om och i höstas började nätbutiken erbjuda techsupport till alla, även för de som inte är kunder.

Annons
Annons
– Vi har tuffa ambitioner och en tydlig vision, målet är att ta service till en ny nivå och ha Sveriges nöjdaste kunder. Många tror det finns en hållhake när vi säger "gratis", men det är så enkelt att vi tror på långsiktiga relationer och ser detta som en investering i det, säger Erik Johannesson, customer experience manager på Komplett.

Ska erbjuda hembesök i fler städer

I början av 2015 inledde Komplett ett samarbete med Tech Troopers som erbjuder crowdsourcad techsupport inom IT och hemelektronik. Nu har e-handlaren hunnit testa konceptet under en längre period och det har varit uteslutande positiv respons från kunder.

– När kunder kontaktar Komplett så bokas ett telefonmöte där Tech Troopers kontaktar kunden och löser ärendet. Ärendet börjar på telefon men kan gå över till ett hembesök för att lösa svårare ärenden eller hjälpa till att installera hemelektronik, säger Erik Johannesson.

Hembesök är idag tillgängligt i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Lund men planen är att utöka med ytterligare städer framöver.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Annons
Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta