Komplett tar konkurrenternas kunder med gratis support

Nätbutiken Komplett ger gratis techsupport till alla, även de som inte är deras kunder.

Elektronik- och e-handelsjätten Komplett har stort fokus på kundservice. Det är ett område företaget tror kan vara framtidens slagfält för att vinna nätkonsumenterna.

Efter att ha övergett fri frakt på alla köp fokuserar den norska e-handelskoncernen på "extremservice" med långt öppet köp och att verkligen ta hand om sina kunder.

Annons

Kostnadsfri support till alla

Nu gör man något aningen mer drastiskt genom att även ge service till sina konkurrenters kunder. Nätbutiken har lanserat Komplett Techsupport med ledorden "Vi hjälper alla!".

Den nya tjänsten hjälper alltså alla konsumenter med teknikrelaterade problem, oavsett var man köpt produkten.

- Vår ambition är att elektronik ”bara ska fungera” och vi vill hjälpa dig hitta en lösning oavsett om det är problem med datorn, tv:n, nätverksinställningar eller installation. Det här gör vi kostnadsfritt, även om du inte köpt varan eller är kund hos Komplett! I vissa fall kan vi även erbjuda hembesök för att lösa dina problem på plats, meddelar Komplett.

Tjänsten är förstås ett sätt att få lite gratis marknadsföring, vilket de får exempelvis i den här texten, men det öppnar också för att vinna nya kunder.

Vem som helst kan nu ringa, maila eller chatta med Komplett om sina hemelektronikproblem. Hembesök erbjuds till "kunder" i områdena Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Lund.

Med tanke på deras tidigare försök med fri frakt på allt undrar man förstås hur länge denna nya tjänst kommer att erbjudas. Enligt Komplett ska man köra på så länge servicen är uppskattad.

Läs även: Kompletts VD planerar fler svenska förvärv

Annons
Annons