Annons

Komplett toppar mobilerna med egna abonnemang Komplett säljer numera mobilabonnemang

Komplett toppar mobilerna med egna abonnemang

2016-06-02 08:55

Den norska e-handelskoncernen lanserar Komplett Mobil för att utmana marknaden för mobiltelefoni.

Varje år säljer Komplett flera hundra tusen mobiltelefoner. Nu vill koncernen bredda sitt utbud till kunden med att även sälja mobilabonnemang, och lanserar därför Komplett Mobil.

- Den norska mobilmarknaden domineras i dag av två aktörer och vi vill utmana mobilmarknaden i Norge. Många kunder handlar redan mobiltelefoner så det är en naturlig förlängning att man nu också kan teckna mobilabbonemang, säger Ole Vinje, VD och koncernchef för Komplett.

Fri roaming inom EU

Till en början kan Kompletts mobilkunder välja mellan 1, 4, 10 eller 20 GB datamängd till sina abonnemang. Priserna ska ligga i samma nivå som hos Kompletts konkurrenter, men Kompletts kunder får dubbelt så mycket inkluderad data och dessutom fri roaming inom EU, samt "bra lösningar" för att skydda kunderna för att råka använda för mycket data när de är utomlands.

- Konkurrensen på mobilmarknaden är stor men vi är kända för att ha låga priser och god kvalitet, och nu ska vi utmana mobiltelefonimarknaden på samma premisser. Ambitionen är att bli en betydande aktör på den här marknaden.

Nordens svar på Amazon

Komplett har i flera omgångar berättat att koncernen har siktet inställt på ytterligare tillväxt. Efter satsningar på bland annat apotek och vitvaror är Komplett Mobil senaste steget i att utvecklas till en omfattande nordisk shoppingportal.

Annons
Annons
- Komplett sitter i förarsätet för den nordiska näthandeln och den här kompetensen expanderar vi nu till flera produktkategorier. Komplett ska fortsätta att växa och ambitionen är att bygga Nordens svar på Amazon, säger Ole Vinje.

Komplett Mobil kommer att använda Telenors mobilnät. Abonnemangen finns redo att tecknas hos Komplett.no sedan den första juni.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta