Konstnär blir ny expert på omnikanal hos Avensia

Skulptören och e-handelsstrategen Johan Hallgårde ska bistå företaget med rådgivning inom affärsutveckling och organisationsfrågor kring omnikanalshandel.

E-handelsleverantörens Avensias plan är att framöver utöka sin satsning på omnikanal och vill i samband med det utöka erbjudandet till sina kunder. Enligt företaget vet många e-handlare vad de vill göra på omnikanalsområdet och har alla nödvändiga verktyg, men ofta vet de inte riktigt hur det ska gå till. Därför ser företaget ett stort behov av strategikonsulter i branschen. 

- Det finns inte längre plats för mellanmjölk på marknaden och vill e-handlare överleva måste de vara en av de bästa. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder att bli bäst behöver vi de främsta strategerna. Johan har länge varit på vår radar och vi är mycket glada över att välkomna honom till företaget, säger Robin Gustafsson, VD på Avensia.

Annons

Med goda kunskaper inom e-handel och lång erfarenhet av retailbranschen ses Johan Hallgårde av Avensia som en expert på området. Han har tidigare varit VD för modeföretaget Shock i Göteborg, där han även ställde ut egentillverkade skulpturer. Johan Hallgårde har tidigare också varit rådgivare åt bland andra IKEA, Apoteksgruppen och Carlsberg.

- En av de största utmaningarna i mitt jobb är att få kunder att förstå hur snabbt utvecklingen går och att hjälpa dem till action. I många fall innebär det att tänka helt utanför ramarna då konsumentbeteendet inte går i linje med de äldre bolagens affärsmodeller. Det är en riktigt spännande resa som jag påbörjar med Avensia. Här finns otroligt mycket kompetens i huset och jag ser fram emot att arbeta med några av branschens bästa, säger Johan Hallgårde.

Annons