Kontorsmagasinet satsar på produktsök med Loop54

Kontorsmagasinet har lanserat en ny webbshop. Med hjälp av responsiv design och produktsök med en ny sökmotor från Loop54, vill man öka användarvänligheten och köpupplevelsen för sina kunder.

Kontorsmagasinets ny nätbutik har tagits fram i ett samarbete med webbyrån Stormfors och företagets eget utvecklingsteam. Fokus har legat på en enkel och lättförståelig hemsida där kunden lätt ska hitta det den söker. För att lyckas med det har man satsat på en sökmotor från det nystartade svenska företaget Loop54.

Med den nya sökmotorn ska det gå lättare att hitta det man söker samt kompletterande produkter. Samtidigt ska kunden exponeras för Kontorsmagasinets hela produktbredd av både kontorsmaterial och kontorsprodukter.

Annons

– Vi på Kontorsmagasinet är mycket glada över den här lanseringen och vi ser den som ett viktigt steg i vår resa mot att bli Sveriges ledande återförsäljare av kontorsmaterial på nätet, säger Kontorsmagasinets vd Hans Edlund.

Mobilsidan ersatt med responsiv design

Förutom stort fokus på produktsök så har man även finslipat kassan för att ha ett tydligare flöde. Den tidigare mobilanpassade plattformen har också ersatts med att hela sidan gjorts responsiv.

– Att göra en responsiv design var ett självklart val för oss. Vi ser stora fördelar med att alla våra besökare kommer in en och samma sajt, som sedan anpassas efter besökarens skärmupplösning. Med en responsiv design kan vi kvalitetssäkra innehållet och hela köpupplevelsen oavsett vilken enhet besökaren använder för att besöka sidan och vi slipper göra uppdateringar i dubbla plattformar vilket hade varit fallet med en separat mobilsida, säger Hans Edlund.

I samband med lanseringen görs även en satsning på ett utökat sortiment, bland annat med produkter för fastighetsskötsel. I det nya sortimentet finns bland annat skottkärror, handverktyg och olika typer av vagnar. Fler produktgrupper kommer att tillkomma under våren.

Källa: Press

Annons