Annons

Köpkaos och trafikstopp när Royal Design öppnade outlet Kön ringlade sig lång

Köpkaos och trafikstopp när Royal Design öppnade outlet

2018-03-26 11:43

Bokade upp 23 säljare och hyrde in tre vakter.

När modeföretaget Chiquelle nyligen öppnade en popup-butik på Mall of Scandinavia i Stockholm, hade de första shoppingsugna entusiasterna samlats flera timmar innan gallerian öppnade.

LÄS ÄVEN: Kö från 02 när Chiquelle kom till Mall of Scandinavia

Och intresset för att besöka e-handlarna i den fysiska världen verkar vara stort även på andra håll. I helgen var det nämligen dags för Royal Design och Rum 21 att öppna en gemensam outletbutik i centrala Stockholm. Butiken beskrivs av de båda företagen som startskottet för den gemensamma flaggskeppsbutiken som ska öppna senare i år. 

- När vakterna låste upp entren så var kön så lång som upp till korsningen Kungsgatan och Sveavägen. Störst intresse stod till en början fåtöljer, belysning och allt till det dukade bordet för. Under söndagen såldes främst inredningsdetaljer och textilprodukter som mattor, lakan och kuddfodral, rapporterar Magnus Pettersson, vd för Royal Design och Rum 21 i ett mejl till Ehandel.se.

Outletvecka under påsken

Enligt Magnus Pettersson blockerades delar av Kungsgatan tidvis helt under helgen, eftersom så många ville in till den nya outletbutiken.


Magnus Pettersson, vd för Royal Design och Rum 21

Den nya butiken kommer att ha Royal Design på ovanvåningen och Rum 21 på undervåningen, vilket vi tidigare berättat. Under påskveckan fungerar dock hela butiken som en outlet, där de involverade företagen säljer ut bland annat köksutrustning till nedsatta priser.  

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Rum 21 och Royal Design öppnar gemensam flaggskeppsbutik

- Jag bokade upp 23 butikssäljare och hyrde in tre vakter för att bemöta kundtrycket, vilket var ett lyckodrag. Förväntningarna på helgen var stora, skriver Magnus Pettersson.

Leverantörerna imponerade

Med tanke på det stora intresset är Magnus Pettersson positivt överraskad inte minst av hur många e-handelsorder butikspersonalen hann med att få på plats.

- Vårt marknadsteam har gjort ett fantastiskt arbete och våra leverantörer som har hälsat på är väldigt imponerade och nu extra motiverade att bygga framtiden med oss.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
H&M:s e-marknadsplats tar första steget utanför Sverige

H&M:s e-marknadsplats tar första steget utanför Sverige

Ska erövra Europa.

Annons
Annons
Instagram utmanar Amazon

Instagram utmanar Amazon

Utvecklar e-handel.

Klarna får draghjälp av H&M i USA

Klarna får draghjälp av H&M i USA

Nytt avtal sträcker sig över Atlanten.

Här är varorna som kunderna vill sluta handla offline

Här är varorna som kunderna vill sluta handla offline

E-handeln tar över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tiger of Sweden tar tillbaka kontrollen

Tiger of Sweden tar tillbaka kontrollen

Har sagt upp avtalet.

Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

Annons
Annons
KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta