Kritik mot ”horshorts” ledde till namnbyte hos Bubbleroom

Bubbleroom tar avstånd från namnet på ett plagg som företaget sålt. Shortsen har nu fått ett nytt namn.

Bubbleroom hamnade i helgen i blåsväder i samband med att ett antal personer riktat kritik mot att företaget på sin sida sålt ett par shorts med namnet "Trashwhore shorts". Nu har e-handlaren bytt namn på plagget till "Ivory Trash & trash".

- Vi ändrade namnen redan i lördags, men tyvärr var det något tekniskt som gav en fördröjning innan de nya namnen presenterades på hemsidan, säger Ville Kangasmuukko, VD för Bubbleroom.

Annons

"Strävar efter den bästa kundupplevelsen"

Det var i lördags som tidningen Expressen uppmärksammade att det fanns ett utbrett missnöje med namnet på shortsen och att flera hade delat med sig av sina synpunkter på Bubblerooms Facebook-sida. "Detta är provocerande på så många plan att jag inte ens vet var jag ska börja", skrev en person. "Trodde Bubbleroom var ett modernt företag som följer trender. Uppenbarligen är deras värderingar från ett annat århundrade", skrev en annan.

-Vi strävar alltid efter att ge den bästa kundupplevelsen, då vi vill vara störst i Norden på festmode för kvinnor. Denna gång har vi tyvärr fått missnöjda kunder som reagerat på namnet på produkten, med all rätt.

Enligt Ville Kangasmuukko berodde namnmissen på att namnet på produkterna automatiskt förs vidare från leverantörerna till Bubblerooms webbshop.

Försäljningen av det aktuella plagget ska dock inte ha påverkats varken positivt eller negativt av helgens diskussioner.

- Vi föredrar givetvis att bli omnämnda för våra fantastiska produkter eller kunder som är nöjda med köpupplevelsen. Tror dock inte att detta har skadat vårt varumärke, jag är övertygad om att våra kunder har förståelse att detta kunde ske och att vi tar avstånd med valet av namn på produkten.

Annons