Annons

Kritikstorm mot svensk nätbutik: Nelly i blåsväder

Kritikstorm mot svensk nätbutik: "Har inte bättrat sig på 9 år"

2018-07-30 10:10

Förseningar och en kundtjänst som inte svarar.

"Hemsk" kundservice, leveranser som inte stämmer och en alltför långsam hantering av kundernas returer.

"Väntat i över två månader"

Det är några av de synpunkter som har inkommit om e-handelsföretaget Nelly till omdömessajten Trustpilot på senaste veckorna. Kritikerna, som bland annat ska ha fått vänta på paket i två månader eller på pengar för en retur i fem veckor, har både på Trustpilots svenska och danska sida.

- Väntat på mitt paket i över 2 månader, efter att ha mejlat med Nelly och ringt Postnord så verkar det som att jag inte kommer att få paketet alls, skriver en kund.
- Leveranserna stämmer aldrig. Nelly har inte bättrat sig på 9 år när det gäller sina leveranser. 3-5 dagar blir alltid över en vecka. Retur får man vänta på minst en månad att få tillbaka trots att det ska ta 2 veckor, konstaterar en annan.

Och även om det Qliro-ägda e-handelsföretaget även har fått en handfull betyg med fyra eller fem stjärnor under juli månad, så är 6 av de 10 senaste inläggen från personer som har nöjt sig med att ge en etta eller tvåa i betyg till e-handlaren.

Annons
Annons

"Har mycket att göra"

Situationen har uppmärksammats av den danska tidningen Ekstra Bladet, som i flera dagar ska ha försökt få tag i ansvarig personal hos Nelly. Försöken till kontakt har inte gett så mycket, men på Facebook skriver Nelly att förseningarna beror på att företaget just nu har mycket att göra.

Enligt Ekstra Bladet har kunder som kontaktat Nelly via det sociala forumet, fått följande standardsvar tillbaka:

- Hej. Vi har mycket att göra och beklagar att vi inte har kunnat ge dig ett snabbare svar. Vi tar hand om de äldsta mailen först och kommer snart att hjälpa dig med alla dina frågor. Tack för din förståelse, skriver Nelly.

Ehandel.se har kontaktat Qliro Group för en kommentar.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Sportamore live på första marknaden utanför Norden

I dag: Sportamore live på första marknaden utanför Norden

Lansering en månad tidigare än beräknat.

Annons
Annons
Upplevelsehandel - ett måste också för <nobr>e-handeln</nobr>

Spaning: Upplevelsehandel - ett måste också för e-handeln

"Vem som helst kan sänka priset, men om man ska vara trovärdig över tid behövs handelsmannaskap på riktigt".

E-handlarna om jultillägget: “Osympatiskt” och

E-handlarna om jultillägget: “Osympatiskt” och "helt sjukt"

77 företag tycker till om PostNords kapacitetstillägg.

Bianca Ingrosso:

Bianca Ingrosso: "Vi har sålt över 100 000 produkter"

"Hade generalångest när vi köpte in dem".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handelsvågen tvingar Systembolaget till hemkörning

E-handelsvågen tvingar Systembolaget till hemkörning

E-handeln står för 2,6 procent.

E-handlare påstod sig ha

E-handlare påstod sig ha "flera miljoner" besökare - fälls av RO

Beslutet: Går inte att bevisa.

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Hinner inte längre hantera logistiken själv.

Annons
Annons
Grundades 1965 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Just nu: Grundades 1965 - nu lanseras e-handeln

Ny e-handlare tar upp kampen om jättemarknaden.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta