Kull och Reuterswärd i Svensk Digital Handels styrelse

Tomas Kull, VD och grundare för Mathem, och Therese Reuterswärd, E-Business Manager på Nestlé/Nespresso, kliver in i Svensk Digital Handels styrelse.

För två år sedan tog resebranschen plats i Svensk Digital Handels styrelse när Bassam el Mattar, Sverigechef för Fritidsresor, blev ny ledamot i Svensk Digital Handel. Nu är det dag för nästa bransch att ta plats.

På årsmötet den 15 juni valdes nämligen Tomas Kull, VD och grundare för Mathem, och Therese Reuterswärd, E-Business Manager på Nestlé/Nespresso in i branschorganisationens styrelse.

Annons

– Att dagligvaruhandel som i dag står för 10 procent av den totala e-handel i Sverige blir medlemmar i Svensk Digital Handel är mycket bra. Och att både Therese Reuterswärd och Tomas Kull, med respektive kompetens och erfarenhet, tar plats i styrelsen kommer ytterligare stärka oss att tillsammans driva den digitala handeln framåt, säger Jonas Ogvall, vd Svensk Digital Handel.

Gemensamma frågor och möjligheter

På årsmötet meddelades även att Jan Wallsin, H&M, avslutar sitt uppdrag och ersätts av Joakim Eskilsson, Head of Customer Service, H&M.

Något som innebär att styrelsen, utöver de fyra nyss nämnda, nu består av Freddy Sobin (Consortio Fashion Group), Catrin Folkesson (Clas Ohlson), Hans Ohlsson (Ellos Group), Paul Fischbein (Qliro Group), Fredrik Persson (Stadium), samt Joakim Naumburg (grundare Stayhard).

– Att arbeta tillsammans i branschen är något som utvecklar den. Det finns många gemensamma frågor och möjligheter för den digitala handel att arbeta med för att den ska fortsätta växa. Vi står för ett modernt skifte som förenklar människors liv. Och e-handeln är arbetskraftsintensiv och skapar många arbetstillfällen, säger Tomas Kull.

Annons