Kunderna gillar Jollyrooms nya sömlösa nätbutik

Jollyroom säger att kunderna älskar deras nya e-handel som lanserades i dagarna.

I slutet av juni meddelade barnbutiken på nätet, Jollyroom, att framtiden låg i mobilen. Nätbutiken som inte är främmande inför att uppdatera sin design relativt ofta säger nu att den senaste uppgraderingen verkligen fått genomslag.

För att tillgodose de moderna kunderna som kommer inte via mobil och surfplatta har man städat designen men ändå försökt behålla all funktionalitet.

Annons

- Den ständiga utmaningen med att arbeta med innehåll för mobil, surfplatta och dator är utrymmet. En mobiltelefon har i förhållande till andra enheter en väldigt liten och begränsad yta men förväntas samtidigt rymma samma funktionalitet, säger Jonas Kahlow, designchef på Jollyroom.

Gömt undan funktioner

För att lösa denna problematik har Jollyroom i sin nya design, som rullades ut i dagarna, flyttat undan en hel del funktioner.

- Vi har bland annat valt att plocka bort delar av navigationen och endast låta dessa visas när kunden behöver dem. Filterpanelen och varukorgen har exempelvis lagts in i flikar längst kanterna av enheterna för att lämna plats åt innehåll och produkter, berättar Jonas.

Jollyrooms kunder ska nu kunna röra sig mellan mobila och fasta plattformar utan att upplevelsen påverkas meddelar företaget.

Responsen över förväntan

I samband med den nya webblösningen och designen ska Jollyroom låtit kunderna ge feedback och även om Jonas förmodligen inte är helt objektiv i frågan så sägs gensvaret varit mycket bra.

- Responsen från våra kunder har varit mycket positiv, över förväntan faktiskt. Kunderna upplever den nya sajten som ett lyft och en förbättrad köpupplevelse vilket var just det vi strävade efter. Visst är man alltid lite nervös vid denna typ av lansering, det är mycket som ska på plats, så vi är riktigt glada över resultatet, säger Jonas Kahlow.

Den nya sajten ska följas upp med mer redaktionellt innehåll och förbättrade betalningslösningar.

Jollyroom är faktiskt så glada över sin nya nätbutik att de slängt ihop en video kring händelsen.

Annons

 

På bild: Jonas Kahlow

Annons