Låda plus lagerhylla är lika med lågt pris

Så lyder Hemelektronikens realitetsteori. Nätbutiken NetOnNet vill i sin senaste marknadsföringskampanj förklara för konsumenterna hur låga priser blir till.

Det är en högst allvarlig kampanj som vill upplysa människor varför samma vara kan variera i pris beroende på var man köper den. NetOnNet berättar nu historien om hur paketet möter lagerhyllan.

- På NetOnNet har vi knäckt gåtan och hittat formeln för hur man erbjuder hemelektronik till samma låga pris oavsett hur man handlar. Med Lagershopar långt bortom fina gatan där man själv får kånka och bära produkterna genom lagerdörrarna och e-handel där varorna skickas direkt från lagret utan att passera några butiker uppnås maximal kostnadseffektivitet enligt verklig lagerlogik, skriver de i ett pressmeddelande.

Annons

Ett uråldrigt mysterium är därmed löst enligt NetOnNet och för att få bästa pris bör man alltså vänta tills produktlådan har mellanlandat i en lagerhylla. Tvivlar ni på Hemelektronikens realitetsteori så bjuder NetOnNet på en förklarande film:

Annons