Annons

Läskedrycksjätten vill köpa in sig i Spotify

Läskedrycksjätten vill köpa in sig i Spotify

2012-10-15 08:57

Coca-Cola vill köpa in sig i den svenska musiktjänsten Spotify. Inga avtal ska vara klara men enligt brittiska medier ska företagen just nu ligga i förhandlingar.

Spotify jobbar för tillfället på att få in nytt kapital. Ett av företagen som är intresserade av att köpa in sig i musiktjänsten är Coca-Cola som enligt uppgifter ska vara beredda att gå in med en investering på 10 miljoner dollar, motsvarande cirka 67 miljoner kronor.

Spotify är just nu ute på jakt efter nya investerare. Emissionsrundan väntas värdera bolaget till omkring 4 miljarder dollar, motsvarande 27 miljarder kronor. Något som i så fall skulle ge Coca-Cola få en ganska blygsam andel i bolaget.

Tätare samarbete

Tidigare i våras ingick de båda företagen ett samarbete som skulle ge både Coca-Cola och Spotify ett lyft. Coca-Cola skulle få använda musiktjänsten i sin marknadsföring på nätet och Spotify fick tillgång till läskedryckjättens marknadsföringsapparat.
– Detta är en riktigt spännande dag för oss. Vi samarbetar nu med ett av de mest kända varumärkena i världen. Det är inte vilket partnerskap som helst för oss, jag kan inte komma på något varumärke som har samma utbredning och närvaro så jag är glad att vi kan expandera tillsammans, sa Spotifys grundare Daniel Ek när samarbetet inleddes i april.
Inget avtal ska vara påskrivet men samtal pågår och ska enligt rykten vara klara inom de närmaste veckorna. Om Coca-Cola köper in sig i Spotify så lär deras samarbete bli ännu tätare.


Källa: Yahoo News

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Parvelito
2012-10-15 10:02

Jag vet inte om det är så bra att ha stora företag som delägare. Det kan ju snabbt bli ett hinder från att göra samarbeten med andra stora dryckesföretag som Pepsi & Red Bull liksom att även lokala aktörer som Pripps och Spendrups tycker att de blir en oattraktiv partner.

Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Annons
Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

"Kommer att bli den nya standarden".

EU-kommissionen bekräftar:

EU-kommissionen bekräftar: "Amazon ska granskas"

Frias samtidigt i Tyskland.

År 1: Från 0 till 4000 kunder

År 1: Från 0 till 4000 kunder

I mer än 60 länder världen över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner:

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner: "Superstolta"

"Redo att ta bolaget till nästa nivå".

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Ökning med två procent.

Odd Mollys nya strategi ger resultat:

Odd Mollys nya strategi ger resultat: "Ser tydliga bevis"

Tog in 25 miljoner kronor, planerar att spara 75 miljoner.

Annons
Annons
Twilfit tar ny <nobr>e-handelschef</nobr> från Rapunzel of Sweden

Twilfit tar ny e-handelschef från Rapunzel of Sweden

"Kommer tillföra mycket med sin erfarenhet och kompetens".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta