Annons

LYKO tar in Per Sjödell som ny styrelseordförande Per Sjödell

LYKO tar in Per Sjödell som ny styrelseordförande

2016-01-26 12:15

Per Sjödell tar över rollen från grundaren Rickard Lyko, som dock fortsätter som e-handelschef och styrelseledamot för bolaget.

Per Sjödell är redan styrelseordförande för Lindex och Identity Works, samt styrelsemedlem i Stockmann Group. Han uppges ha lång erfarenhet av retail- och livsstilsbranschen och har tidigare bland annat varit global marknadschef för H&M.

- Efter mitt första möte med LYKO:s grundare Rickard och VD Håkan på Arlanda blev jag omedelbart imponerad av killarnas energi och vad de byggt upp. Efter en timmes samtal kring strategi, företagskultur och försäljning kändes det helt självklart att vi skulle jobba tillsammans och ta LYKO till nästa nivå, säger Per Sjödell.

Siktet inställt på fortsatt tillväxt

Han anser att LYKO har ett "mycket starkt koncept" med stora möjligheter till fortsatt expansion.

Annons
Annons
- Jag är otroligt glad och stolt över möjligheten att få jobba med detta kompetenta team. Att vara ordförande för LYKO kombinerar min passion för retail, e-commerce och livsstil.

För drygt ett år sedan köpte LYKO upp Bellbox och gick i samband med det från att vara en mer eller mindre renodlad e-handelsaktör till att även ha ett större antal fysiska butiker. Målet för 2016 är att ha en fortsatt tillväxt både i och utanför Sverige.

- I Per Sjödell har vi funnit en synnerligen erfaren retailer, marknadsförare och ledare med kompetenser som utan tvekan kommer vara avgörande för LYKO:s fortsatta tillväxt. Jag är mycket hedrad och glad över att Per nu axlar rollen som styrelseordförande och ser fram emot att, tillsammans med honom och resten av teamet, intensifiera vårt pågående utvecklingsarbete, kommenterar Håkan Håkansson, VD för LYKO.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta