Annons

Lager 157 tar action - skänker bort kläder till 500 skolbarn E-handlare vill ge barn en bättre start på höstterminen

Lager 157 tar action - skänker bort kläder till 500 skolbarn

2018-08-10 07:21

"Vet vad det betyder att vara fel klädd".

T-shirt, jeans, huvtröja och en ryggsäck. Den uppsättningen kommer Lager 157 att dela ut till 500 skolbarn inför årets hösttermin. Ambitionen är att underlätta skolstarten för barn i utsatta familjer.

- Vi vet vad det betyder att vara rätt klädd på skolgården. Vi vet också vad det betyder att vara fel klädd och vi har därför beslutat oss för att ta action. Barn ska kunna vara schysst klädda på skolgården oavsett vad deras föräldrar tjänar, säger Stefan Palm, vd för Lager 157, i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Baby och B2B ska ta Lager 157 till 100 miljoner

De utvalda plaggen kommer från Lager 157:s nya höstkollektion, och de 500 barnen har företaget hittat med hjälp av organisationen Majblommans Riksförbund.

Annons
Annons

"Handlar om att vara trygg i skolan"

Lager 157 hoppas att satsningen ska göra skillnad för barnen, men också att fler ska få upp ögonen för en av bolagets grundprinciper - att det inte ska vara en kostnadsfråga att kunna trivas i sina kläder.

- Det här är ett viktigt sätt att bidra till allas lika värde och det handlar om att vara trygg i skolan. I vanliga fall spelar modebranschen på människors rädsla av att inte passa in. Det driver till fler och fler köp. Vi gör tvärtom och tar fram kläder som du vet att du är rätt i och kan känna dig trygg med en längre tid, säger Stefan Palm.

Utöver ryggsäckarna och kläderna, som de 500 barnen för övrigt själva ska få vara med och välja ut, kommer Lager 157 att dela ut “massor av ryggsäckar” till barn när deras föräldrar handlar inför skolstarten.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta