Annons

Lagerflytt har skapat stora problem för Nelly

Lagerflytt har skapat stora problem för Nelly

2012-08-24 10:15

Det har riktats hård kritik mot klädjätten Nelly den senaste tiden. Missnöjda kunder har klagat på sena leveranser, att de fått fel varor och på returer där man inte fått pengarna tillbaka. På Nelly säger man att missnöjet bottnar i en lagerflytt från Borås till Falkenberg.

Under sommaren har Nelly flyttat sitt lager från Borås till Falkenberg, något som tydligen orsakat problem. Den senaste tiden har man fått hård kritik från många missnöjda kunder. Förutom att missnöjda kunder klagat på sena leveranser, fel varor så har det varit strul med betalningar.

Vissa har inte fått tillbaka sina pengar vid returer och några har till och med fått påminnelser och inkassokrav utan att ha fått någon faktura. Många har också klagat på att det inte går att nå företaget på telefon och att svarstiden på mail varit lång.

Erbjuds kompensation

Nu har Cdon Group, som äger Nelly, gått ut med ett pressmeddelande där företaget konstaterar att man haft problem med leveransförseningar på grund av en flytt av distributionen från fem lager i Borås till ett lager i Falkenberg.
– Jag förstår att kunderna är upprörda och besvikna speciellt med tanke på skolstarten, skriver Richard Woodbridge, operativ chef på Nelly, i pressmeddelandet.
Richard Woodbridge säger också att man borde varit tydligare med att ge kunderna information om flytten och att det skulle kunna orsaka förseningar.
– Vi har varit dåliga på att kommunicera i samband med de problem som har uppstått på grund av lagerflytten tidigare och har underskattat inkörningsproblemen.
Enligt pressmeddelandet ska Nelly ta kontakt med de kunder som drabbats för att erbjuda pengarna tillbaka, alternativt få kompensation. Man hoppas också att problemen ska vara lösta och att leveranserna återigen ska ligga på 2-6 dagar till nästa vecka.



Källa: Market

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Jimmy Öström
2012-08-25 14:45

Jag vet exakt vad Nelly går igenom, har gjort och gör samma resa fast då med ekonomi på o kronor.......

Men i dessa fallen måste man se framåt för man flyttar ju för att saker ska bli bättre och innan det blir bättre ska det skita sig en del, men SEN blir det bra=)

Kämpa! Kämpa säger jag!

lukasbrisman
2012-08-28 22:53

Var själv otroligt irriterad på Nelly då jag gjorde en beställning av kläder inför semestern 3 veckor innan jag skulle åka. Sedan drog karusellen igång och jag fick hälften av varorna förra veckan (8 veckor senare). Resterande varor fick jag aldrig utan fick en återbetalning av dessa, MINUS fraktpriset?!

Förstår att det har varit en tuff period men planeringen/genomförandet av flytten måste ha brustit något enormt.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta