Lagerhaus All Time High: Nådde 200 000 följare på Instagram

Nådde nytt rekord med kundernas hjälp.

Inredningskedjan Lagerhaus har numera totalt 44 fysiska butiker och därtill en växande nordisk e-handel.

LÄS ÄVEN: Lagerhaus slopar butikskassan - satsar på Swish och Apple Pay

Annons

"Glada att få tävla med jättarna"

Företaget har under de senaste åren gjort flera satsningar på det digitala området och kunde under veckan som gick konstatera att företagets marknadsföring hade passerat en milstolpe. Lagerhaus har nämligen nått 200 000 följare på Instagram.

- Vi är så glada över att vara en av de största svenska retailaktörerna på Instagram, att få vara med och tävla med de stora jättarna och till och med slå många av dem är riktigt kul, säger Maria Lofjärd, ansvarig för sociala medier på Lagerhaus, i ett pressmeddelande.

SE ÄVEN: Maria Lofjärd: "Du måste älska kanalen du jobbar med"

Lagerhaus Instagramkonto grundades 2012 och har sedan dess utvecklats till att bli företagets mest försäljningsdrivande sociala kanal.

Kunder som litar på andra kunder

Företaget säger sig jobba aktivt med att få kunderna att tagga sina bilder med hashtaggen #lagerhaus och visar numera upp kundernas bilder i Lagerhaus e-handel. I den finns en "Instashop" där Lagerhaus foton med tillhörande produkter presenteras, och kundernas bilder används även för att ge besökarna inspiration.

- Kunderna litar mer på innehåll från andra kunder än på traditionella produktbilder. Med denna funktion i vår e-handel drar vi ytterligare nytta av Instagram, våra produkter blir mer lättshoppade och vi erbjuder en levande sajt med autentiskt innehåll, säger Maria Åkfors, e-handelschef på Lagerhaus. 

LÄS ÄVEN: Indiskas Instagram-knep: "Ger mer trafik till e-handeln"

Annons
Annons