Annons

Lagerhaus E-handel ökade med 59 procent 2013

Lagerhaus E-handel ökade med 59 procent 2013

2014-01-21 09:09

2013 var ett bra år för inredningskedjan Lagerhaus. Företaget presenterar en omsättningsökning på 9 procent under året. Orsakerna till företagets positiva försäljningsutveckling är flera, men e-handeln verkar ha spelat en stor roll.

Hösten 2011 slog Lagerhaus upp portarna till sin nya nätbutik. En satsning som slagit väl ut och sedan lanseringen har företagets e-handel ökat kraftigt, särskilt under 2013. I september hade Lagerhaus växt ur sitt lager och man flyttade därför sin e-handelsavdelning till helt nya lokaler.

Förutom större lokaler satsade man på ett effektivare plocksystem och förstärkt bemanning. Något företaget hoppades skulle hjälpa e-handeln fortsätta i samma riktning, och det verkar det ha gjort. Under 2013 har Lagerhaus e-handel en omsättningsökning på 59 procent, och är den försäljningskanal som har ökat mest.
– Det är fantastiskt kul att så många nu har upptäckt vår e-handel. Under 2013 når vi 20 procent av alla våra besökare via webben, säger Tomas Svärd, E-handelsansvarig på Lagerhaus.

Lanserat i Japan

Totalt sett presenterar företaget en omsättningsökning på 9 procent under året, att jämföra med 1,9 procent för detaljhandeln som helhet. Förutom e-handeln är det också många butiker som har varit framgångsrika och presterat över budget under året, framför allt har butikerna i Norrland och Stockholm sålt bra.

Lanseringen på den japanska marknaden i slutet av september är också en bidragande faktor till företagets positiva försäljningsutveckling, och blev starten för en satsning utanför Sverige.
– Det finns en stor efterfrågan på den japanska marknaden av Skandinaviskt designade produkter, med god kvalité till ett lågt pris, där stämmer Lagerhaus koncept in perfekt! Efter den goda starten i de 4 butiker vi öppnat under hösten 2013 ökar vi etableringstakten och öppnar ytterligare ett 20-tal butiker under 2014, säger Monica Bäckerås, Account Manager på Lagerhaus.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta