Annons

Lanserar e-handel efter 114 år: Systrarna Angela och Mikaela Rydberg ser fram emot företagets e-handelsstart

Lanserar e-handel efter 114 år: "Hoppas på stark utveckling"

2018-09-05 09:48

Fjärde generationen gjorde slag i saken.

Vi har vid flera tillfällen kunnat berätta om företag och varumärken som efter flera decenniers verksamhet - och efter ibland så mycket som hundra år - tagit steget och lanserat en egen e-handel.

Nu har turen kommit till familjeföretaget Rydbergs Ur, som lanserar en egen e-handel efter 114 år i branschen. Företaget, och därmed den nya nätbutiken, drivs nu av Mikaela Rydberg. Hon är den fjärde generationen som ansvarar för företaget.

- Vi tror och hoppas på en stark utveckling för e-handeln i takt med att vi trappar upp marknadsföringen, säger Mikaela Rydberg i ett pressmeddelande.

"En viktig del av företaget"

Den nya e-handeln, som har satts ihop av leverantören Askås, är tänkt att fungera som ett skyltfönster för företagets fysiska verksamhet. Rydbergs Ur öppnade sin första fysiska butik i centrala Helsingborg i början av 1900-talet. År 1977 expanderade verksamheten med en fysisk butik i köpcentret Väla Centrum.

Annons
Annons

Men med den nya e-handeln hoppas Rydbergs Ur också kunna nå kunder utanför Helsingborgsregionen.

- Jag tror att vår fysiska handel utvecklas med hjälp av e-handeln och framöver blir rydbergsur.se en viktig del av företaget. Tack vare e-handeln kan vi nå ut med våra produkter och vår service till hela landet, säger Mikaela Rydberg.

Rydberg Urs e-handel öppnade för beställningar i juni i år.   

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta