Annons

Lekmer rullar ut hemleverans på kvällen i Stockholm Lekmer i leveranssamarbete med BUdbee

Lekmer rullar ut hemleverans på kvällen i Stockholm

2016-06-20 08:22

Qliro Groups barn- och babybutik vill att företagets leveranser ska ske på kundens villkor.

I helgen berättade vi att hemleveranser verkar bli allt vanligare bland svenska e-handlare, och knappt hann veckan börja innan första nyheten på området presenterades.

Nu kan nämligen kunder i Stockholmsområdet beställa från Lekmer och få sina varor hemlevererade mellan klockan 17 och 22. Satsningen sker i samarbete med leverantören Budbee, som sedan tidigare i år även levererar åt matkassebolaget Middagsfrid.

- Leveransen är en mycket viktig del av kundupplevelsen. Att kunna leverera paketet direkt till dörren när kunderna faktiskt är hemma, många gånger efter arbetstid, är en viktig ingrediens i upplevelsen av ett lyckat onlineköp, säger Niklas Jarl, VD och medgrundare av Lekmer.se.

"En bra och bekväm lösning"

Enligt Niklas Jarl är det viktigt att kunderna kan välja mellan flera leveransalternativ och han ser framför sig att Lekmer kommer att fortsätta att utveckla sina leveransalternativ ytterligare i framtiden. Tidigare har företaget bland annat satsat på så kallade bakluckeleveranser i samarbete med Volvo.

Annons
Annons
- Bra frakt- och leveransalternativ är ett avgörande konkurrensmedel för alla e-handlare gentemot den fysiska handeln. När köerna dessutom ringlar sig allt längre på många utlämningsställen och man inte har möjlighet att ta emot paket dagtid hemma är expressleverans kvällstid en bra och bekväm lösning för alla barnfamiljer. Det är en självklarhet att leveransen måste kunna ske på kundens villkor, inte på våra eller fraktbolagets.

Lekmers hemleveranser i Stockholmsområdet kommer att vara kostnadsfria för kunder som handlar för över 1 000 kronor. För mindre köp kostar samma tjänst 99 kronor. Lekmers hemleveranser under dagtid, som är tillgängliga även utanför Stockholm, kostar 299 kronor och sker i samarbete med PostNord.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

Annons
Annons
De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta