Lekmers nya sajt anpassar sig efter datorn, inte mobilen

Med hälften av försäljningen i mobilen har Lekmer rullat ut en ny sajt designad utifrån ett mobilt shoppingbeteende med fokus på mobile first.

Qliro Groups leksaksbutik har fått sig ett ansiktslyft. Med allt fler kunder som både besöker och shoppar på sajten via smartphones har man inte helt oväntat valt en responsiv lösning.

Enligt Lekmer själva är sajten designad utifrån ett mobilt shoppingbeteende med anpassningar för datorn, istället för tvärtom.

Annons

– Våra kunder använder mobilen i allt större utsträckning och med omkring 65 procent av trafiken och 50 procent av försäljningen är mobiltelefonen numera vår viktigaste shoppingenhet. Det är därför mycket glädjande att nu kunna lansera Lekmers nya sajt som är helt mobilanpassad, säger Niklas Jarl, VD på Lekmer.

Egen design och nyutvecklad plattform

Sajten är designad och utvecklad av Lekmer själva och den nya plattformen är helt omskriven med fokus på mobile first. Samtidigt har kassan förbättrats för att öka användarvänligheten och förhöja köpupplevelsen.

– Genom vår nya responsiva design på sajten är upplevelsen betydligt bättre med mobilen. Sajten är lättare, snabbare, enklare och ännu mer rakt på sak. Gör en bra deal och checka ut på en minut, säger Niklas Jarl.

Annons