Lennström spinner vidare på Logistik framför Estetik

I måndags publicerade Fredrik Lennström, på Klarna, en artikel med rubriken "Insidan eller utsidan först?". Här spinner han vidare kring något som vi tog på i vår nyhet gällande NordicFeel och deras framgångar. Den nyheten avslutades med frågan om det var dags för oss e-handlare att flytta pengar ifrån plattformsbudgeten till logistik och marknadsföring. Detta eftersom NordicFeel och deras systerbutik NordicInk långt ifrån sitter på de snyggaste eller modernaste plattformarna. De verkar dock satsa stenhårt på logistik och marknadsföring. Vilket för NordicFeel resulterat i att de idag är Sveriges största parfymbutik på nätet.

Fredrik Lennström har besökt företaget bakom NordicFeel och NordicInk och han konstaterar att de har byggt upp och utvecklat "extremt smidiga" verktyg för att hantera sitt lager och sina kunder.

Annons

Detta är något Fredrik trycker på i sin artikel. Att en framgångsrik e-handel beror på hur bra verktyg man har och hur effektiva ens processer är. Han säger att effektiva e-handlare kan hantera 70 order i timmen per person. En effektivitet som ökar ens förmåga och utrymme att växa.

Gällande marknadsföring menar Fredrik att den givetvis är viktig men att effektivisera sina verktyg som e-handlare och minimera tiden som varje order tar upp är minst lika viktig. De mest väloljade delarna bör vara logistiken och kundservicen. Därefter kan man satsa på marknadsföring och köpa till sig kunder som kommer bli nöjda.

Läs Fredriks artikel här som berättar hur du ska prioritera inom e-handel och kanske speciellt ifrån starten då du inte har några kunder.

 

Relaterade nyheter:
NordicFeel.se - Sveriges största parfymbutik på nätet
Bakom kulisserna hos NordicFeel och NordicInk

Annons