Lindahls springer ut kvargen till kunderna

Att få sin snabbmat utkörd är inget ovanligt och enligt mejeriproducenten är det inte mer än rätt att även kvargälskare ska slippa lyfta på rumpan.

Leveransen är en viktig del av e-handeln. Men inte bara för att hålla kunderna nöjda, det kan även vara ett sätt att marknadsföra sina produkter. Ett exempel är eleven som i slutet av förra året körde en kampanj där man levererade skönhetsprodukter med cykel till kunder som taggade sina instagrambilder med #makeupmessenger.

Nu testar mejeriproducenten Lindahls något liknande för sin kvarg. Men istället för cykeln väljer företaget att springa ut leveransen.

Annons

– Att få snabbmat utkörd blir ju mer eller mindre självklart idag, så vi tycker att det inte är mer än rätt att även kvargälskare ska få chansen, säger Anders Ahlström, marknadsansvarig på Lindahls.

Utvalda städer, till en början

Kvargleveranserna kommer att äga rum i centrala Stockholm, Malmö och Jönköping mellan klockan 10-16 under vecka 21, den 23–27 maj. Beställningen sker dock inte via sociala medier utan på Lindahlsdelivery.se och sedan tar löpare från bland annat Malmö Orienteringsklubb och Hovslätts hand om resten.

– Just nu är det Stockholm, Jönköping och Malmö det gäller, men märker vi att det blir uppskattat, kanske vi kommer att dyka upp på andra platser, eller i andra former, säger Anders Ahlström.

Annons