Lindex börjar sälja hos Boozt: “Har en stark, lojal kundbas”

Förväntas stärka e-handlarens barnsortiment.

För att stärka sin onlineförsäljning har modekedjan Lindex på senare år inlett flera samarbeten med olika e-handelsaktörer. Genom att sälja sina varor hos e-handelsföretag som Nelly.com och ASOS har företaget hoppats på att nå nya målgrupper.

LÄS ÄVEN: Lindex om att sälja hos andra: "Ett naturligt nästa steg"

Annons

Nu har turen kommit till Boozt, som inledningsvis kommer att sälja kläder ur Lindex barnsortiment.

- Boozt är en stor e-handelsaktör på den nordiska marknaden och som har en stark, lojal kundbas. Vi ser fram emot samarbetet och att erbjuda Lindex fantastiska barnkläder till både befintliga och nya kunder på Boozt.com, säger Sophie Ready, Digital Partnership Manager på Lindex, i ett pressmeddelande.

Vill bli ett globalt märke

Enligt Lindex är även det nya samarbetet ett sätt för företaget att öka sin försäljning på nätet. Närmare bestämt är ambitionen att stärka Lindex position som "globalt varumärke".

Och från Boozts sida välkomnar man det nya modesamarbetet.

- Vi är mycket glada över att kunna erbjuda Lindex barnkläder till alla våra kunder som har barn. Lindex är ett starkt svenskt märke som kompletterar vår varumärkesportfölj och stärker barnkategorin på Boozt.com, säger Peter G. Jørgensen, Chief Commercial Officer på Boozt. 

Annons