Annons

Linum stärker omnikanalen och logistiken med nyrekryteringar Ingrid och Mats

Linum stärker omnikanalen och logistiken med nyrekryteringar

2019-04-02 15:34

Flyttade till nytt lager med TPL-aktör.

I oktober förra året meddelade det svenska heminredningsföretaget Linum att de skulle satsa på e-handeln. Företaget som startades på 60-talet har förstås en stor del av sin försäljning via fysiska återförsäljare, men i fjol lanserades en ny nätbutik för att fånga fler av de nya digitala konsumenterna.

LÄS ÄVEN: Skulle vända till svarta siffror - nu står e-handeln för 18%

Redan i slutet av förra året kunde Linum konstatera att e-handeln hade ökat med 27 procent och tagit en ansenlig del av företagets omsättning.

- Jag kan avslöja att e-handeln 2018 stått för cirka 18 procent av vår totala omsättning, berättade Charlotta Dahlqvist, Linums talesperson, för Ehandel.se i december.

Nästa steg för Linum var att förbättra företagets digitala affär utifrån ett lager- och logistikperspektiv. I dag meddelar företaget att de gör två tunga nyrekryteringar.

Annons
Annons

"Ny fas gällande logistiken"

Ett område som Linum stärker upp är just logistiken, genom att rekrytera Ingris Hessedahl som nya lager- och logistikansvarig. Ingrid kommer närmast från modeföretaget Filippa K.

Företaget meddelar samtidigt att man nyligen flyttat till ett nytt lager, som sköts av TPL-företaget Storex.

- Flytten till den nya lokalen har gått väldigt smidigt och vi ser nu fram emot en ny fas gällande lager- och logistikfrågor, säger Ingrid Hessedahl i ett pressmeddelande.

"En aktör att räkna med"

Utöver Ingrid har man också anställt Mats Svensson som Retail Sales Manager. Mats Svensson ska leda den fysiska expansionen, men förstås med ett e-handelsperspektiv.

- Jag kommer bland annat att behöva möta branschens allt tilltagande profilering mot omnikanal där min intention är att Linum ska vara en aktör att räkna med, säger Mats Svensson.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Boxon.se har ökat försäljningen med 60 procent

Boxon.se har ökat försäljningen med 60 procent

Siktar nu på minst 150 miljoner kronor.

Annons
Annons
Anrikt lampföretag satsar på e-handel

Anrikt lampföretag satsar på e-handel

"Vi måste finnas där konsumenten finns".

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Annons
Annons
Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta