Annons

Looklet stärker upp med digital toppchef från H&M Jordan Nasser

Looklet stärker upp med digital toppchef från H&M

2016-08-10 13:47

H&M:s före detta Global Head of Digital Jordan Nasser gör comeback hos mode- och techbolaget Looklet.

Jordan Nasser arbetade i 15 år på H&M där han i sin roll som Global Head of Digital bland annat har implementerat modejättens sociala plattformar. Dessutom ska H&M:s appar och övriga mobillösningar ha skapats under Nassers ledning. Efter att ha tagit två sabbatsår sedan han slutade på H&M år 2014 är Jordan Nasser nu tillbaka i den digitala modehandeln som Global Director of Brand and Marketing på Looklet, ett B2B-företag som erbjuder ett fotoverktyg för modehandel.

"Glad att vara bland innovativa människor"

Nu är planen att Nasser ska hjälpa Looklet med bland annat marknadsföring och kundkontakt.

- Nu när jag har tagit en paus efter 15 år inom detaljhandeln är jag glad över att vara i ett team med innovativa och kreativa människor som jobbar hårt för att förändra visualiseringen av modebilder. Jag ser fram emot att använda mina tidigare erfarenheter av digital marknadsföring inom Looklet för att öka deras varumärkeskännedom, säger Jordan Nasser om sin nya tjänst.

Looklet och H&M hade ett samarbete mellan 2009 och 2013, då Nasser alltså arbetade för den sistnämnda. Looklet skapade då en interaktiv stylingstudio på H&M:s marknadsföringssida. Tjänsten ska senare ha expanderat till modehandlarens globala e-handelsteam.

Annons
Annons

Sedan Jordan Nasser lämnade H&M har han bland annat gett ut romanerna "Home is a fire" och "The fire went wild".  

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
De små svenska e-handlarnas exportsuccé: 45% utanför EU

De små svenska e-handlarnas exportsuccé: 45% utanför EU

Slår länder som Tyskland och Frankrike.

Annons
Annons
Joy flyttar in e-handeln i sina fysiska butiker

Joy flyttar in e-handeln i sina fysiska butiker

Suddar ut gränsen mellan fysisk- och onlinebutik.

Lokalt företag satsar på ny e-handel och går ut internationellt

Lokalt företag satsar på ny e-handel och går ut internationellt

Firar 20 år i branschen.

Ocados <nobr>e-handelsrobotar</nobr> köps in av ännu en livsmedelsjätte

Ocados e-handelsrobotar köps in av ännu en livsmedelsjätte

Femte internationella storaffären på ett och ett halvt år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Panos Emporio säljs - här är bolaget som tar över

Panos Emporio säljs - här är bolaget som tar över

Gör ett av sina största förvärv någonsin.

RNB ökar <nobr>e-handeln</nobr> men vänder till förlust

RNB ökar e-handeln men vänder till förlust

E-handeln stod för 10 procent.

Ännu ett svenskt märke flyttar till kinesiska e-handelsjätten

Ännu ett svenskt märke flyttar till kinesiska e-handelsjätten

"Potentialen är enorm, men vi är ödmjuka inför konkurrensen".

Annons
Annons
Succé för nätauktion - alla 46 hästar gick åt

Succé för nätauktion - alla 46 hästar gick åt

Budkrig sista timmen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Sweef söker:

Online Merchandiser

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta