Annons

Looklet stärker upp med digital toppchef från H&M Jordan Nasser

Looklet stärker upp med digital toppchef från H&M

2016-08-10 13:47

H&M:s före detta Global Head of Digital Jordan Nasser gör comeback hos mode- och techbolaget Looklet.

Jordan Nasser arbetade i 15 år på H&M där han i sin roll som Global Head of Digital bland annat har implementerat modejättens sociala plattformar. Dessutom ska H&M:s appar och övriga mobillösningar ha skapats under Nassers ledning. Efter att ha tagit två sabbatsår sedan han slutade på H&M år 2014 är Jordan Nasser nu tillbaka i den digitala modehandeln som Global Director of Brand and Marketing på Looklet, ett B2B-företag som erbjuder ett fotoverktyg för modehandel.

"Glad att vara bland innovativa människor"

Nu är planen att Nasser ska hjälpa Looklet med bland annat marknadsföring och kundkontakt.

- Nu när jag har tagit en paus efter 15 år inom detaljhandeln är jag glad över att vara i ett team med innovativa och kreativa människor som jobbar hårt för att förändra visualiseringen av modebilder. Jag ser fram emot att använda mina tidigare erfarenheter av digital marknadsföring inom Looklet för att öka deras varumärkeskännedom, säger Jordan Nasser om sin nya tjänst.

Looklet och H&M hade ett samarbete mellan 2009 och 2013, då Nasser alltså arbetade för den sistnämnda. Looklet skapade då en interaktiv stylingstudio på H&M:s marknadsföringssida. Tjänsten ska senare ha expanderat till modehandlarens globala e-handelsteam.

Annons
Annons

Sedan Jordan Nasser lämnade H&M har han bland annat gett ut romanerna "Home is a fire" och "The fire went wild".  

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta