Looklet stärker upp med digital toppchef från H&M

H&M:s före detta Global Head of Digital Jordan Nasser gör comeback hos mode- och techbolaget Looklet.

Jordan Nasser arbetade i 15 år på H&M där han i sin roll som Global Head of Digital bland annat har implementerat modejättens sociala plattformar. Dessutom ska H&M:s appar och övriga mobillösningar ha skapats under Nassers ledning. Efter att ha tagit två sabbatsår sedan han slutade på H&M år 2014 är Jordan Nasser nu tillbaka i den digitala modehandeln som Global Director of Brand and Marketing på Looklet, ett B2B-företag som erbjuder ett fotoverktyg för modehandel.

"Glad att vara bland innovativa människor"

Nu är planen att Nasser ska hjälpa Looklet med bland annat marknadsföring och kundkontakt.

Annons

- Nu när jag har tagit en paus efter 15 år inom detaljhandeln är jag glad över att vara i ett team med innovativa och kreativa människor som jobbar hårt för att förändra visualiseringen av modebilder. Jag ser fram emot att använda mina tidigare erfarenheter av digital marknadsföring inom Looklet för att öka deras varumärkeskännedom, säger Jordan Nasser om sin nya tjänst.

Looklet och H&M hade ett samarbete mellan 2009 och 2013, då Nasser alltså arbetade för den sistnämnda. Looklet skapade då en interaktiv stylingstudio på H&M:s marknadsföringssida. Tjänsten ska senare ha expanderat till modehandlarens globala e-handelsteam.

Sedan Jordan Nasser lämnade H&M har han bland annat gett ut romanerna "Home is a fire" och "The fire went wild".  

Annons