SPONSRAD ARTIKEL FRÅN Arvato Financial Solutions
Lyckas på nätet och öka din försäljning! Tipsen finns även publicerade i boken "Gräv guld i dina egna kanaler" av Christer Pettersson (HOI Förlag).

Lyckas på nätet och öka din försäljning!

2018-06-12 06:00

Att lyckas på nätet och öka sin försäljning i digitala kanaler påminner en del om att leda ett fotbollslag: helheten är större än de enskilda delarna och arbetet är långsiktigt.

Ett bra exempel på detta är fotbolls-VM i USA 1994, när det svenska landslaget "grävde guld" trots att det från början inte var ett lag med enbart stora stjärnor och halva truppen hämtades från Allsvenskan.

Men man agerade som ett lag och alla delar i lagbygget var gynnsamma för helheten, alla strävade mot samma mål och trodde på det smått omöjliga: man var helt enkelt oslagbara i sina bästa stunder. Och nu hoppas vi på repris i sommar, under fotbolls-VM i Ryssland!

På Arvato vill vi också hjälpa våra kunder att utvecklas, expandera och växa och vi arrangerar löpande kostnadsfria event och seminarier kring viktiga frågor för dig som bedriver försäljning på nätet. Den 26 juni är det dags för ett kostnadsfritt webinar om om content marketing och influencer marketing.

Tillbaka till att öka försäljningen i din webbutik, vad är allra viktigast att du själv hugger tag i för att få fart på affärerna – utan att köpa mer annonsering?

Jag har listat 5 viktiga saker att tänka på när du ska driva mer trafik och mer försäljning:

  1. Ta vara på dina egna kanaler. Det gamla ordspråket att man inte ser skogen för alla träd är väldigt sant i den digitala världen: alla företag som driver verksamhet på nätet har en mängd egna kanaler att nyttja som de ofta inte är helt medvetna om – kanaler som kan ge mer trafik och ökad försäljning.
    Dina egna kanaler kan exempelvis vara din webbplats, din webbutik, din blogg, dina sociala kanaler, dina e-postlistor, PR-sajter som Mynewsdesk, landningssidor, tryckt material och automatiska mejl som går ut från din webbplats eller webbutik när någon handlar eller inte har handlat under en viss tid.

  2. Satsa på SEO. Om någon skulle fråga mig vad som är det absolut viktigaste att göra för att lyfta en sajt eller en webbutik, skulle jag utan tvekan säga SEO. Sökmotoroptimering, eller SEO, handlar om hur du ska maximera dina möjligheter att hamna så högt upp bland söktjänsternas organiska träffar som möjligt och därmed få ny trafik och nya kunder: varje dag. Helt enkelt vilket innehåll du ska satsa på och hur du ska strukturera och presentera detta innehåll på webben. Läs mer om SEO här

  3. Satsa på content marketing. Du har säkert hört talas om content marketing, eller innehållsmarknadsföring, ett riktigt modeord inom marknadsföringsvärlden de senaste åren. Och det är lätt att förstå varför det blivit så populärt: genom att bjuda dina kunder och dina besökare på relevant och engagerande innehåll ger du dem en tydlig anledning att komma tillbaka oftare och stanna längre, och bli mer lojala mot dig och din butik. Läs mer om content marketing här
  1. Distribuera ditt nya innehåll för ökad trafik och synlighet. När du bestämt dig för att satsa på content marketing och har tagit fram bra och engagerande innehåll och även publicerat det på din egen sajt eller i din egen webbutik är det dags att ta nästa steg för att maximera möjligheterna till mer trafik och mer försäljning: distribution av ditt innehåll. Läs mer om distribution av innehåll här.

  2. Konverteringsoptimera. Konverteringsoptimering är precis vad det låter som: en optimering av din webbplats och dina webbsidor för att ta vara på din trafik, så att konverteringen ska bli så bra som möjligt. Konvertering är liktydigt med den aktivitet du vill att besökarna ska genomföra när de är på din sajt eller i din butik och oftast handlar det om att köpa något. Konverteringsoptimering är alltså det arbete och de förändringar du gör på din sida för att få ännu fler att konvertera (i detta fall köpa något).

En annan viktig komponent för att få din ökade trafik att konvertera är att erbjuda en riktigt bra och konsumentvänlig betallösning för e-handel, som sätter konsumentens varumärkesupplevelse i centrum.

På Arvato erbjuder vi betalösningen AfterPay som har kundupplevelsen i fokus genom att skapa överblick, ge konsumenten kontroll och möjlighet att själv styra när, hur och hur mycket som ska betalas. Det är också enkelt att expandera med AfterPay då betallösningen finns på nio marknader i Europa.

Arvato Financial Solutions 
Vi på Arvato kan betalningar på nätet och vill gärna prata med dig som bedriver e-handel. Kontakta oss så berättar mer om vår betallösning AfterPay! Vi erbjuder även andra finansiella lösningar som fakturatjänsterinkasso och förfallna kundfordringar.
Kontakt:
Arvato.se 
020 – 667 667
sales.se@arvato.com

 

Jobb på Ehandel.se

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB

eValent Group AB söker:

Säljare av e-handelslösningar


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta