Lyko nästa e-handlare att anlita Linnéa Claeson

Handbollsspelaren och opinionsbildaren populär i marknadsföringssammanhang.

I slutet av augusti kunde vi meddela att handbollsspelaren Linnéa Claeson var en av frontpersonerna för Stadiums nya kampanj, som hade som ambition att främja kvinnlig idrott. Nu står det klart att den färgstarka sportstjärnan, som också har gjort sig känd som bland annat sommarpratare i P1 och kolumnist i Aftonbladet, är eftertraktad på fler håll.

"Highlightar inspirerarande kvinnor" 

Nu meddelar nämligen e-handlaren Lyko att Linnéa Claeson blir en av fem kvinnor som ska vara med i företagets kampanj Women Highlighted. Enligt Lyko går kampanjen ut på att “lyfta fram det positiva och vackra hos människor och saker i vår omgivning”.

Annons

- Den här gången har vi valt att highlighta inspirerande kvinnor som valt att gå sin egen väg och följa sina drömmar. I en värld där det finns många regler och förväntningar, vågar de satsa helhjärtat på sin passion, säger Lena Hirvasoja, Creative Lead på Lyko, i ett pressmeddelande.

I vintras gick Lyko ut och meddelade att bolagets tidigare ganska omfattande satsningar på bland annat TV-reklam skulle bytas ut mot ökad marknadsföring i sociala medier. Anledningen var att man ville vara där "den breda massan" var.

Vill nå ut till yngre kvinnor 

Den nya kampanjen riktar sig framför allt till unga kvinnor.

- En stor del av vår följarbas består av yngre kvinnor, därför kändes det extra relevant att highlighta de här inspirerande kvinnorna och dela deras historier med budskapet: Vad skulle du göra om du inte var rädd för att misslyckas? säger Lena Hirvasoja.

Utöver Linnéa Claeson ska Linda Pira, Julia Frej, Madeleine Vall Beijner och Josefine Bengtsson vara med i Women Highlighted.

Annons