Lyko rekryterar två nya stjärnor

Ska stärka företaget i jakten på målet att bli "det självklara valet".

Malin Stavling, som tidigare jobbat med hållbarhet på konkurrenten Kicks och Kalle Eliason, som bland annat har varit marknadschef på DHL. Det är e-handelsföretaget Lykos nya stjärnduo. Stavling får nu rollen som chef för hållbarhet och kommunikation och Eliason blir Lykos marknadschef.

- Dessa nyckelrekryteringar förstärker Lykos fokus på att skapa tillväxt med god lönsamhet, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Annons

"Brinner för att bygga starka team"

Företagets VD, Johanna Hummel, hoppas nu att med den nya förstärkningen kunna nå nya mål.

- Jag är väldigt glad över att få välkomna Malin och Kalle till Lyko. Jag brinner för att bygga starka team och framgångsrika organisationer, det är både min passion och min styrka som ledare, och att få utveckla Lyko tillsammans med Malin och Kalle känns väldigt bra, säger Joanna Hummel, VD Lyko, som själv tillträdde sin post ganska nyligen.

Lyko har växt snabbt de senaste åren och bara under 2016 ökade företaget sin omsättning med 30 procent. Mellan juni 2016 och juni 2017 omsatte företaget 700 miljoner.

Annons