Annons

Lyko rekryterar två nya stjärnor Kalle Eliason och Malin Stavling

Lyko rekryterar två nya stjärnor

2017-10-18 14:00

Ska stärka företaget i jakten på målet att bli "det självklara valet".

Malin Stavling, som tidigare jobbat med hållbarhet på konkurrenten Kicks och Kalle Eliason, som bland annat har varit marknadschef på DHL. Det är e-handelsföretaget Lykos nya stjärnduo. Stavling får nu rollen som chef för hållbarhet och kommunikation och Eliason blir Lykos marknadschef.

- Dessa nyckelrekryteringar förstärker Lykos fokus på att skapa tillväxt med god lönsamhet, skriver företaget i ett pressmeddelande.

"Brinner för att bygga starka team"

Företagets VD, Johanna Hummel, hoppas nu att med den nya förstärkningen kunna nå nya mål.

Annons
Annons
- Jag är väldigt glad över att få välkomna Malin och Kalle till Lyko. Jag brinner för att bygga starka team och framgångsrika organisationer, det är både min passion och min styrka som ledare, och att få utveckla Lyko tillsammans med Malin och Kalle känns väldigt bra, säger Joanna Hummel, VD Lyko, som själv tillträdde sin post ganska nyligen.

Lyko har växt snabbt de senaste åren och bara under 2016 ökade företaget sin omsättning med 30 procent. Mellan juni 2016 och juni 2017 omsatte företaget 700 miljoner.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta