Annons

Lyko tar unikt butikskoncept västerut Steve Terry kammar hår på konceptbutiken i Stockholm

Lyko tar unikt butikskoncept västerut

2017-03-24 15:05

Succén från Stockholm får systerbutik i Göteborg.

Skönhetskedjan som blivit en av de stora giganterna på nätet öppnade i december en ny typ av butik, Lyko Concept.

Den uppstod i och med att den välkända skönhetssalongen YOU Stockholm, uppbyggd av Steve Terry som även är Creative och Business Development Director för Lyko sedan 2015, förvandlades plötsligt till en konceptbutik där kunderna kunde både handla Lykos varor och få behandlingar inom hud- och hårvård.

"Vill skapa ett spännande erbjudande"

Experimentet blev lyckat och nu satsar Lyko på att ha en liknande skönhetsdestination i Göteborg. Kungsgatan 9 är adressen där portarna till den nya Lyko Concept öppnat från och med idag. Även här kommer kunden erbjudas såväl produkter som behandlingar efter önskemål.

Annons
Annons
- Genom att etablera Lyko Concept i Göteborg, får vi en ökad närvaro i den exklusiva salongsvärlden på västkusten, där vi kan erbjuda våra kunder en helhetsupplevelse inom professionell hår- och hudvård. Med Lyko Concept vill vi skapa ett spännande erbjudande utöver det vanliga för våra kunders skönhetsbehov, säger Lykos VD Håkan Håkansson i ett pressmeddelande.

Ska "highlighta" roliga saker

Samtidigt säger företaget att de fortsätter sina satsningar i sociala medier. De har tidigare berättat att de ämnar överge traditionell marknadsföring till förmån för en total satsning på sociala medier som även inkluderar influencers.

Nu har ytterligare en pelare i sociala-medierstrategin tillkommit. Genom ett nytt kommunikationskoncept som påbörjades förra året och har fått namnet Highlighted by Lyko, ska företaget belysa - alltså “highlighta” - grejer de tycker är viktiga, intressanta eller speciella. Målet uppges vara att “göra världen lite bättre och roligare”.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Han ska transformera bolaget.

Annons
Annons
Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

"Stor potential inom last mile".

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

"Amazon kommer utelämna de lokala aktörerna".

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

Appen som blev en nätbutik - omsatte 5 miljoner på ett halvår

Appen som blev en nätbutik - omsatte 5 miljoner på ett halvår

Ska stävja Zalando och Boozt.

Fracklagret:

Fracklagret: "De flesta butiker bara gnäller på e-handel"

Nischad e-handel passerar 3 miljoner kronor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Efva Attling söker:

Social Media Specialist

Cissi och Selma söker:

E-Commerce Manager /webshopsansvarig

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta