Lyxjätten får sin första CDO – storanställer till e-handeln

Näthandeln får rejäl förstärkning.

Ralph Lauren är ett av de lyxmärken som insett e-handelns potential. Under 2016 öppnade företaget till och med ett e-handelscenter i Dublin.

LÄS ÄVEN: Ralph Lauren till Dublin med nytt e-handelscenter

Annons

Det finns dock mycket kvar att göra för modejätten och nu meddelar Ralph Lauren att de för första gången anställt en digital chef (CDO) som ska överse den digitala transformationen.

Den som fått ansvaret är Alice Delahunt som närmast kommer ifrån Burberry, där hon var chef för den digitala marknadsföringen. Alice kommer att verka direkt under företagets VD Patrice Louvet och överse företagets e-handelssatsningar världen över. Delahunt kommer att tillträda sin nya tjänst i april.

- Vi skyndar oss för att snabbt utöka vår digitala närvaro över hela världen och ta in medarbetare med rätt erfarenhet och kompetens för att hjälpa oss att leverera. Vi måste möta konsumenterna där de är, vilket alltmer är online, och digital expansion är ett avgörande sätt för att vi ska driva ny tillväxt för vårt välkända varumärke och företag, säger Patrice Louvet.

Alice Delahunt är dock inte ensam som ny “e-handelschef” på bolaget. Ralph Lauren har tillsatt ytterligare tre höga positioner med e-handelsansvar. Alla tre personer har kopplingar till e-handelsjätten Amazon.

LÄS ÄVEN: Ralph Laurens svenska VD avgår

Laura Porco, med 12 års tidigare erfarenhet ifrån Amazon, har blivit utsedd till Senior Vice President för Ralph Laurens e-handel i Nordamerika. Valeria Juarez ska även hon ha haft höga postioner hos Amazon och blir nu Senior Vice President för den internationella e-handeln.

Galen Hardy, som närmast kommer ifrån e-handeln Zappos, blir samtidigt Senior Vice President för e-handeln inom Ralph Laurens varumärke Club Monaco. Ralph Lauren har även rekryterat till flera stödjande roller till e-handeln, bland annat inom IT.

Annons
Annons