Annons

M-handeln i USA har ökat med nästan 2 000 procent

M-handeln i USA har ökat med nästan 2 000 procent

2014-07-15 08:29

Den mobila handeln i USA har ökat från 2,2 miljarder dollar år 2010 till 42,8 miljarder dollar 2013. En imponerande ökning och så kommer det att fortsätta. I år väntas e-handeln via smartphones och surfplattor öka med ytterligare 17 procent till 50 miljarder dollar.

Enligt en ny undersökning utförd av Custora har e-handeln via mobila enheter ökat med 1 845 procent  i USA under perioden 2010 till 2013. Under förra året shoppades det för drygt 42,8 miljarder dollar med hjälp av smartphones och surfplattor.

I rapporten kan man också läsa att den mobila e-handeln generade 12,2 miljarder dollar under årets första kvartal och att den väntas nå 50 miljarder dollar innan året är slut. Inte oväntat stiger även antalet besökare från mobila enheter.

Mer än en tredjedel, 37 procent, av nätbutikernas besökare kom från via mobila enheter under slutet av första kvartalet 2014. En ökning från 3,4 procent i början av år 2010.

Trotjänaren konverterar bäst

Custoras rapport bygger på mer än 70 miljoner konsumenter, 100 e-handlare samt transaktioner till ett värde av 10 miljarder dollar och visar att den mobila e-handeln helt klart tar allt mer mark. Men än så länge är det fortfarande datorn som konverterar klart bäst.

Under perioden januari 2013 till mars 2014 låg den genomsnittliga konverteringen på 4,3 procent när det gäller e-handel från datorn. Att jämföra med 2,8 procent för surfplattan och 1,4 procent för smartphones.

En annan intressant sak som man kom fram till är att konsumenter föredrar att göra sitt första inköp från en e-handlare med hjälp av en dator, men att när de väl känner sig bekväma, gärna återvänder för att göra sitt andra och tredje köp från en mobil enhet.


Källa: Warc

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta