Made.com – expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Den brittiska e-möbeljätten Made.com meddelade i förra veckan att de ska lansera sin sajt i fyra nya länder, varav ett av dem är Sverige. E-handelsföretaget kommer då att finnas på tretton olika marknader i Europa, vilket går hand i hand med Mades ambition om att "vara ett ledande varumärke inom design för de digitala generationerna i Europa".

LÄS ÄVEN: Miljardbolaget Made.com kommer till Sverige i år

Annons
Annons

- Den nordiska marknaden är en väldigt medveten marknad med ett starkt intresse för design och vi ser fram emot att vara en del av den. De nordiska konsumenterna uppskattar bra hantverk och det är något vi kan erbjuda med våra produkter. Vi har många gånger varit inspirerade av den skandinaviska kulturen i vår design och ser fram emot hur vårt designteam kommer fortsätta utveckla våra kollektioner, säger Annabel Jack, kommersiell chef på Made.com, till Ehandel.se.

E-möbelföretaget berättar att de ska lansera sin sajt i Sverige under våren, men ett exakt datum är inte satt ännu.

- I framtiden är det möjligt att vi kommer ha sajten på svenska men just nu kommer vi ha den på engelska, men vi kommer att ha svenska kronor redan från start, säger Annabel Jack och fortsätter:

- Till en början kommer vi ha våra bästsäljare och populäraste produkter tillgängliga. Men i takt med att vi växer på den svenska marknaden kommer även vårt utbud och de kollektioner som finns tillgängliga också att göra det. Vi kommer att erbjuda hemleverans med en eller två man, beroende på vikt och stolek på produkten, genom vår danska logistikpartner. För vissa produkter kommer vi även att erbjuda expressleverans beroende på dess tillgänglighet. 

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!