Madlady siktar på att växa med 250 procent i år

Madlady kan ha gått från sju till 30 anställda när året är slut.

Det senaste året har Madlady vuxit från tre till sju anställda och ökat sin omsättning från drygt 1,5 till över 7 miljoner kronor. Ökningarna till trots är ambitionerna ännu högre för det här året. Under 2016 ska den snabbväxande e-handlaren nämligen anställa minst tio personer till och öka sin omsättning med 250 procent, rapporterar HD-Sydsvenskan.

– Vi vet att konceptet fungerar och vi växer i en bra takt. Nu vill vi fortsätta surfa på den vågen, säger Ilia Komorin, som grundat Madlady tillsammans med Madelene Fisch.

Annons
Annons

På jakt efter investerare

Vi berättade nyligen att Madlady skulle lansera en europeisk hemsida och med hjälp av så kallade influencers rulla ut sitt koncept med bland annat smycken och kläder, till ett antal nya marknader.

- Tillsammans med våra influencers så kommer vi att köra samma strategi som vi gör här i Sverige, det har visat sig funka väldigt bra för oss. Det finns knappt några barriärer kvar i när det kommer till språk via sociala medier hos den nya generationen, och det språket kan vi, sade Ilia Komorin då.

Då var företaget på gång med en lansering i Tyskland, men Danmark och Finland läggs nu också fram som intressanta länder. Hittills har Madlady vuxit organiskt men nu säger sig Madelene Fisch och Ilia Komorin vara på jakt efter investerare.

– Målet i år är att hitta en bra strategisk partner. Vi ska också bygga ut vår personalstyrka, främst inom marknadsföring. Om ett år igen tror jag att vi är tjugo anställda, kanske till och med trettio, säger Madelene Fisch.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!