Annons

Man of a kind går från 2 till 13 miljoner på ett år Marcus Uggla

Man of a kind går från 2 till 13 miljoner på ett år

2018-10-11 10:45

Tar sig an en helt ny produktkategori.

I morse kunde vi läsa om hur Brothers e-handel hade ökat med 118 procent under företagets senaste kvartal. Nu kommer ännu starkare e-handelssiffror från ett annat av RNB:s koncept, nämligen nätbutiken Man of a kind. Denna gång gäller det dock helårssiffror, för räkenskapsåret 2017/2018.

- Omsättningen uppgick till 13 miljoner kronor, en ökning från 2 miljoner kronor föregående år. Resultatet förbättrades under samma period från minus 13 miljoner kronor till minus 12 miljoner, skriver företaget.

Marcus Uggla, som är chef för Man of a kind, säger att siffrorna är ett kvitto på att de är på rätt väg.

- Vi har ett händelserikt år bakom oss på Man of a kind där vi förvärvat och integrerat Frontmen.com, kraftigt utökat vårt serviceerbjudande med hemleveranser och skräddartjänster samt kontinuerligt förstärkt vårt sortiment av exklusiva varumärken, säger Marcus Uggla.

LÄS ÄVEN: Frontmen köps upp igen - RNB stärker egna e-handeln

Annons
Annons

"Manlig depå för grooming"

I samband med att företaget alltså rapporterar en tillväxt på över 500 procent så meddelar de också att de ska ta sig an nya kategorier. E-handelsföretaget ska expandera från dagens herrmode, till att även öppna en avdelning för grooming- och skönhetsprodukter.

- En depå för utvalda premiumvarumärken inom grooming och skönhet passar perfekt in i vår butik. Inom koncernen har vi dessutom väldigt lång erfarenhet av segmentet då RNB driver butiken Manlig Depå både på NK i Stockholm och Göteborg, konstaterar Marcus Uggla.

LÄS ÄVEN: Efter floppen - Man of a Kind omsatte 3 miljoner i Q1

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta