Annons

Marginalens nya checkout ska ge kunden hygglig affär Sara Bucknell, VD Marginalen Bank

Marginalens nya checkout ska ge kunden hygglig affär

2016-06-02 09:22

Marginalen Bank hoppar på e-handelståget med egna kassan Hygglig Checkout.

Med betaltjänsten Hygglig Checkout blir Marginalen Bank det senaste betalföretaget att lansera en egen kassa som är anpassad för e-handel. Företaget har sett hur allt fler företag blir mer digitala, och vill förstås vara med där det händer.

- Vi har lång erfarenhet av att arbeta med företag i tillväxt. När vi nu ser hur samhället, näringslivet och även våra kunders affärsmodeller digitaliseras så måste vi följa med i den utvecklingen så att vi även framöver är en konkurrenskraftig partner. Sen är det extra roligt att ha som mål att göra tjänsten så schysst och transparent som möjligt både för konsument och e-handlare, säger Sarah Bucknell, VD för Marginalen Bank.

Hygglig Checkout, som presenteras inte långt efter att betalföretaget Bamboora också lanserat en egen checkout, ska leva upp till sitt namn genom att skapa en “trygg och enkel köpupplevelse till schyssta villkor”. Kassan ska vara lätt att bygga in i sin e-handel och avtalen kommer utan lång bindningstid eller fasta avgifter, vilket förstås är positivt för kundföretaget ifråga.

Utlovar fler betalsätt

I den hyggliga kassan kan kunden välja mellan faktura, kort och direktbanksbetalningar när det blir dags att slutföra sitt köp. En annan fördel är att den tankspridde kunden kan få ett sms om han eller hon glömt bort att göra klart sin betalning, vilket ska göra det lättare att slippa påminnelseavgift.

Annons
Annons

Marginalen Bank lovar också att fler betalningssätt kommer att läggas till under året.

- Det händer mycket på betalmarknaden nu. Det blir allt naturligare att göra e-handelsköp via mobilen och förtroendet för olika betalsätt förändras. Då känns det väldigt roligt att vara med och lansera en betallösning som både är heltäckande och har siktet långsiktigt inställt, säger Lars Francke, ansvarig för Hygglig Checkout.

Två nätbutiker som ska köra den nya hyggliga checkouten är skatebox.se och braceletforhope.com.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Annons
Annons
Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Ordinarie eller rekommenderat pris?

Gina Tricot rustar för <nobr>e-handeln</nobr> - säger upp 30 personer

Gina Tricot rustar för e-handeln - säger upp 30 personer

Ska spara 200 miljoner kronor.

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Delägare sedan 1995 lämnar företaget.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

Ny undersökning.

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Svensk Handel varnar för konsekvenser av orättvis konkurrens.

Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Slutdomen: Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Domen får inte överklagas igen.

Annons
Annons
Brittiska fraktbolaget är ute och cyklar

Brittiska fraktbolaget är ute och cyklar

"Hoppas att andra leveransföretag följer deras spår".

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta