Marginalens nya checkout ska ge kunden hygglig affär

Marginalen Bank hoppar på e-handelståget med egna kassan Hygglig Checkout.

Med betaltjänsten Hygglig Checkout blir Marginalen Bank det senaste betalföretaget att lansera en egen kassa som är anpassad för e-handel. Företaget har sett hur allt fler företag blir mer digitala, och vill förstås vara med där det händer.

- Vi har lång erfarenhet av att arbeta med företag i tillväxt. När vi nu ser hur samhället, näringslivet och även våra kunders affärsmodeller digitaliseras så måste vi följa med i den utvecklingen så att vi även framöver är en konkurrenskraftig partner. Sen är det extra roligt att ha som mål att göra tjänsten så schysst och transparent som möjligt både för konsument och e-handlare, säger Sarah Bucknell, VD för Marginalen Bank.

Annons

Hygglig Checkout, som presenteras inte långt efter att betalföretaget Bamboora också lanserat en egen checkout, ska leva upp till sitt namn genom att skapa en “trygg och enkel köpupplevelse till schyssta villkor”. Kassan ska vara lätt att bygga in i sin e-handel och avtalen kommer utan lång bindningstid eller fasta avgifter, vilket förstås är positivt för kundföretaget ifråga.

Utlovar fler betalsätt

I den hyggliga kassan kan kunden välja mellan faktura, kort och direktbanksbetalningar när det blir dags att slutföra sitt köp. En annan fördel är att den tankspridde kunden kan få ett sms om han eller hon glömt bort att göra klart sin betalning, vilket ska göra det lättare att slippa påminnelseavgift.

Marginalen Bank lovar också att fler betalningssätt kommer att läggas till under året.

- Det händer mycket på betalmarknaden nu. Det blir allt naturligare att göra e-handelsköp via mobilen och förtroendet för olika betalsätt förändras. Då känns det väldigt roligt att vara med och lansera en betallösning som både är heltäckande och har siktet långsiktigt inställt, säger Lars Francke, ansvarig för Hygglig Checkout.

Två nätbutiker som ska köra den nya hyggliga checkouten är skatebox.se och braceletforhope.com.

Annons