Annons

MatHem: Vegetarianerna ska slippa se kött i e-handeln Karolin Kull vill hjälpa vegetarianerna att slippa se kött

MatHem: Vegetarianerna ska slippa se kött i e-handeln

2018-02-15 09:26

"Det viktiga är att kunden ser de varor som de handlar mest av".

Ökad personifiering i nätmatsbutiken ska göra att vegetarianer ska slippa se kött när de loggar in för att beställa mat. Det ska MatHems medgrundare Karolin Kull ha sagt inför Spargalan Nordnet Live, som går av stapeln idag och där paret Kull är några av talarna. Detta rapporterar Svenska Dagbladet.

- Är du vegetarian ska du inte behöva se kött på sajten. Vi anpassar vårt utbud efter vad kunden handlar, så vi har lika många butiker som kunder. Det viktiga är att kunden ser de varor som de handlar mest av, säger Karolin Kull till tidningen.

Personalisering ska ge lönsamhet

MatHem menar att deras erfarenhet är att många av bolagets kunder är miljömedvetna därför köper mat som går i enligthet med den övertygelsen. 

Ytterligare personalisering tror Karolin Kull nu kan bli en av de faktorer som äntligen kan göra företaget lönsamt.

Annons
Annons
- Vi planerar för vinst, det är allt vi kan säga just nu, säger hon.

Under 2016 omsatte MatHem runt 1 miljard och under 2017 tros omsättningen landa på en ännu större siffra. Detta är dock ännu inte sammanställt.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Annons
E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta