Annons

MatHem: Vegetarianerna ska slippa se kött i e-handeln Karolin Kull vill hjälpa vegetarianerna att slippa se kött

MatHem: Vegetarianerna ska slippa se kött i e-handeln

2018-02-15 09:26

"Det viktiga är att kunden ser de varor som de handlar mest av".

Ökad personifiering i nätmatsbutiken ska göra att vegetarianer ska slippa se kött när de loggar in för att beställa mat. Det ska MatHems medgrundare Karolin Kull ha sagt inför Spargalan Nordnet Live, som går av stapeln idag och där paret Kull är några av talarna. Detta rapporterar Svenska Dagbladet.

- Är du vegetarian ska du inte behöva se kött på sajten. Vi anpassar vårt utbud efter vad kunden handlar, så vi har lika många butiker som kunder. Det viktiga är att kunden ser de varor som de handlar mest av, säger Karolin Kull till tidningen.

Personalisering ska ge lönsamhet

MatHem menar att deras erfarenhet är att många av bolagets kunder är miljömedvetna därför köper mat som går i enligthet med den övertygelsen. 

Ytterligare personalisering tror Karolin Kull nu kan bli en av de faktorer som äntligen kan göra företaget lönsamt.

Annons
Annons
- Vi planerar för vinst, det är allt vi kan säga just nu, säger hon.

Under 2016 omsatte MatHem runt 1 miljard och under 2017 tros omsättningen landa på en ännu större siffra. Detta är dock ännu inte sammanställt.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons

"Prismatchning" innebar presentkort - nu fälls Komplett

Lovade marknadens lägsta pris.

Annons
Annons
Årets julhandel kommer att omsätta 23 miljarder kronor

Årets julhandel kommer att omsätta 23 miljarder kronor

Var tredje handlar mest på nätet.

Marknadsplatsen som skakar om hela världen

Helgläsning: Marknadsplatsen som skakar om hela världen

Vad är egentligen Wish och hur blev de så stora i Sverige?

Ny <nobr>e-handelslag</nobr> på plats - Sverige utan tillsynsmyndighet

Ny e-handelslag på plats - Sverige utan tillsynsmyndighet

Förbudet mot geo-blocking började gälla i måndags.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Från 0 till 50 000 i månaden på 4 månader:

Från 0 till 50 000 i månaden på 4 månader: "The sky is the limit"

Collar of Sweden räknar med att nå en halv miljon det första året.

Systembolaget bygger egen entré för sina <nobr>e-handelskunder</nobr>

Systembolaget bygger egen entré för sina e-handelskunder

"Lastzon direkt utanför för att underlätta".

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner

Framgångsrik Black Week tog bolaget till nytt rekord.

Annons
Annons
Tailor Store backar - omsätter 74,5 miljoner kronor

Tailor Store backar - omsätter 74,5 miljoner kronor

Nytt digitalt tillverkningssystem.

Krävdes privatdetektiv för att hitta första kunden

Krävdes privatdetektiv för att hitta första kunden

Uppskattar fortfarande butiksupplevelsen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist

The Birth Poster AB söker:

Customer Service Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta