Annons

MatHem: Vegetarianerna ska slippa se kött i e-handeln Karolin Kull vill hjälpa vegetarianerna att slippa se kött

MatHem: Vegetarianerna ska slippa se kött i e-handeln

2018-02-15 09:26

"Det viktiga är att kunden ser de varor som de handlar mest av".

Ökad personifiering i nätmatsbutiken ska göra att vegetarianer ska slippa se kött när de loggar in för att beställa mat. Det ska MatHems medgrundare Karolin Kull ha sagt inför Spargalan Nordnet Live, som går av stapeln idag och där paret Kull är några av talarna. Detta rapporterar Svenska Dagbladet.

- Är du vegetarian ska du inte behöva se kött på sajten. Vi anpassar vårt utbud efter vad kunden handlar, så vi har lika många butiker som kunder. Det viktiga är att kunden ser de varor som de handlar mest av, säger Karolin Kull till tidningen.

Personalisering ska ge lönsamhet

MatHem menar att deras erfarenhet är att många av bolagets kunder är miljömedvetna därför köper mat som går i enligthet med den övertygelsen. 

Ytterligare personalisering tror Karolin Kull nu kan bli en av de faktorer som äntligen kan göra företaget lönsamt.

Annons
Annons
- Vi planerar för vinst, det är allt vi kan säga just nu, säger hon.

Under 2016 omsatte MatHem runt 1 miljard och under 2017 tros omsättningen landa på en ännu större siffra. Detta är dock ännu inte sammanställt.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Annons
Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

Kunde inte framgångsrikt avsluta rekonstruktionen.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Helgspecial: Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Bra eller dåligt att sluta med flyg och kött?

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Annons
Annons
Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta