Annons

MatHem prisade för sin virtuella butik och mobilapp

MatHem prisade för sin virtuella butik och mobilapp

2012-11-29 08:52

MatHem.se skapade tidigare i höstas en virtuell matbutik på Östermalmstorgs tunnelbanestation. Där kunde kunder handla via mobilen, och få sina varor levererade hem till dörren. Att veckohandla i tunnelbanan var uppskattat och nu har MatHems prisats för sin virtuella butik och mobilapplikation.

Den virtuella butiken var inte bara uppskattad av kunder, mobilapplikationen kammade också hem utmärkelsen Guldmobilen för Årets mobilinitiativ på Mobilgalan som ägde rum igår. Motiveringen löd:
”För sin välfungerande virtuella butik där mobiltelefonen får ersätta stress och tunga kassar.”
MatHems mobilapp finns för både iPhone och Android, och på MatHem var man såklart glada för uppmärksamheten.
– Vi vill göra allt för att förenkla våra kunders liv, med vår app kan de handla var som helst, när som helst. Vi är så glada och stolta över priset och att våra satsningar uppmärksammas, säger en glad Tomas Kull, grundare MatHem.

Poppade upp även i Malmö och Göteborg

Den virtuella butiken gav mersmak och i förra månaden dök den upp igen, och den här gången inte bara i Stockholm utan på ytterligare platser i landet.


För att beställa en vara scannar kunden streckkoden med sin mobil

Förutom på Östermalmstorgs tunnelbanestation och Centralstationen i Stockholm kunde även förbipasserande vid Centralstationerna i Göteborg och Malmö stanna upp och scanna de matvaror de önskade få hemlevererade.
– Vi vill hjälpa våra kunder att spara tid, inte bara genom att plocka ihop deras matvaror och köra hem dem. Utan också att det ska gå att handla var som helst, och när som helst på MatHem, antingen via appen eller datorn. Med de här kampanjerna hoppas vi att fler ska få upp ögonen för hur enkelt det är att handla hos oss, säger Tomas Kull.

Källor: Press (1, 2)

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora <nobr>e-handlare</nobr>

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare

"Är som Black Friday, men mindre".

Annons
Annons
Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Stänger en butik och öppnar en ny.

Frank Dandys egen <nobr>e-handel</nobr> omsätter nu 12 miljoner

Frank Dandys egen e-handel omsätter nu 12 miljoner

Mer än dubblades under förra året.

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

Steg med 125 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Annons
Annons
Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta