Matsajten nallar i skafferiet med smyglansering

Matsajten.se vill med sin marknadsplats erbjuda grossister, matproducenter och butiker en ny handelsplats på nätet. Något som ska minska matsvinnet och effektivisera livsmedelsdistributionen mellan företag. Nu smyglanseras sajten för att visa upp ett urval av produkter och leverantörer.

Matsajten.se är en marknadsplats där matproducenter, grossister, butiker eller restauranger kan lägga ut kostnadsfria annonser och handla med varandra. Tanken är att de ska kunna göra sig av med överskott, fylla luckorna i sortimentet eller upptäcka nya produkter, samtidigt som matsvinnet minskar.

Sajten, som alltså fokuserar på distributionen mellan företag, smygvisades under Fastfood & Café-mässan i Stockholm i januari. Sedan dess har man jobbat med att locka kunnigt folk till, och kring e-handeln för att få snurr på konceptet när det väl lanseras. Något man verkar ha uppnått då det nu är dags att smyglansera sajten.

Annons

Fyller på annonsförrådet

Matsajtens smygstart innebär att aktörer redan innan lanseringen kostnadsfritt kan registrera ett konto samt publicera radannonser. I samband med en fullskalig lansering, som ska ske inom kort, kommer även köpfunktionen att implementeras så att det blir möjligt att handla.

– Det känns riktigt roligt att vi nu är igång och det gensvar som vi möter bland annonsörer och samarbetspartners ger oss energi och övertygelse om att Matsajten kommer etablera sig som en effektiv marknadsplats. Annonsförrådet fylls på dagligen och Matsajtens utbud av produkter och leverantörer växer snabbt, säger Fredrik Sundqvist, VD på Matsajten.

Annons