Mat.se fortsätter leverera fina tillväxtsiffror

Affärerna rullar på för Mat.se. I mars sålde matbutiken på nätet för mer än 16 miljoner kronor. Det är en ökning med 102 procent per leveransdag jämfört med samma månad förra året.

Den starka utvecklingen för matbutiken Mat.se fortsätter. Försäljningen i mars uppgick till 16,1 miljoner kronor, att jämföra med 7,6 miljoner för mars 2014. Per leveransdag var ökningen 102 procent jämfört med samma månad föregående år.

Jämför man med september 2014, som fram till dess var den bästa månaden rent försäljningsmässigt, är det också en ganska hyfsad ökning. Då låg försäljningen på 12,4 miljoner kronor.

Annons

Ekologiskt ökar

Samtidigt konstaterar man att svenskarna handlar allt mer ekologiskt, om än inte en jätteökning från förra året. Under mars månad var andelen ekologiska varor av den totala livsmedelsförsäljningen 16 procent. Att jämföra med 15 procent i mars 2014.

Att Mat.se, och deras konkurrenter, fortsätter att visa fina tillväxtsiffror är inget oväntat då svenskarna på senare år fått upp ögonen för att handla mat på nätet. Enligt rapporten D-food Index ökade försäljningen av lösplock med 63 procent under 2014.

Annons