Annons

Mat.se låter Manspodden öppna bakluckan Leif Jitelius och Markus Trautmann gör Manspodden

Mat.se låter Manspodden öppna bakluckan

2017-01-05 15:14

Nätmatsföretaget inleder native-samarbete med poddare.

Mat.se bryter nu ny mark och inleder ett nytt samarbete. I ett kombinerat native- och sponsorupplägg ska nätmatsbutiken bli en del av innehållet i Manspodden, som startades för två år sedan av de forna radioprofilerna Leif Jitelius och Markus Trautmann, varav den senare numera jobbar på PostNord.

Bland annat så ska podduon sända ett avsnitt från en matvarubutik där de pratar om att köpa mat på nätet. En annan sak som är planerad är att de ska testa Mat.se:s erbjudande om att få maten levererad i bakluckan på en Volvo.

Mat.se kommer även att sponsra poddens programpunkt “Veckans Herrmiddag”.

Annons
Annons
- Vi behöver utforska olika nya kanaler och därför har vi valt native-upplägget istället för att bara sponsra podden, säger Mat.se:s marknadschef Anders Jacobsson till Ehandel.se

Att det blev just Manspodden som samarbetet inleddes med är inget som Mat.se haft någon större baktanke med, säger Anders Jacobsson.

- Det är ingen genusfråga, vi vill inte bara vända oss till män och jag tror att ansvaren för planering och matinköp är ungefär 50/50 i många familjer.

Samarbetet med Mat.se är inte det första i sitt slag för Manspodden. De har tidigare haft liknande Native-upplägg i samarbeten med bland andra  O’Leary’s, Måleributiken och sexshoppen Vuxen.se.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons

PR-katastrof när Anne Frank-kostym såldes till Halloween

Men efter omfattande kritik tog nätbutiken bort dräkten ur sortimentet.

Annons
Annons

Lyko rekryterar två nya stjärnor

Ska stärka företaget i jakten på målet att bli "det självklara valet".

Rodebjer växlar upp <nobr>e-handeln</nobr> - ska öka med 40%

Rodebjer växlar upp e-handeln - ska öka med 40%

Med ny plattform hoppas företaget att e-handeln i framtiden ska stå för mer än 15 procent av inkomsterna.

Superkvartal för jätten Dustin - omsätter över 9 miljarder

Superkvartal för jätten Dustin - omsätter över 9 miljarder

Har sålt jättemånga datorer.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fyra miljoner européer handlar från svenska nätbutiker

Samtidigt tar Kina över förstaplatsen som populäraste land i hela världen att handla från.

Tidigare Drivhus-VD ska lyfta Contentor till nya höjder

Tidigare Drivhus-VD ska lyfta Contentor till nya höjder

Stora förändringar hos e-handelsleverantören.

Zalando storsatsar på skönhetsprodukter

Målet är att omsätta 1 miljard euro bara i Norden.

Annons
Annons
<nobr>E-handelskoncernen</nobr> Qliro lyfter sitt resultat rejält

E-handelskoncernen Qliro lyfter sitt resultat rejält

Det ljusnar på nästan alla fronter.

Här är namnet på Axfoods nya nätapotek

Här är namnet på Axfoods nya nätapotek

Skrotar arbetsnamnet Hubia.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem