Annons

Mat.se låter Manspodden öppna bakluckan Leif Jitelius och Markus Trautmann gör Manspodden

Mat.se låter Manspodden öppna bakluckan

2017-01-05 15:14

Nätmatsföretaget inleder native-samarbete med poddare.

Mat.se bryter nu ny mark och inleder ett nytt samarbete. I ett kombinerat native- och sponsorupplägg ska nätmatsbutiken bli en del av innehållet i Manspodden, som startades för två år sedan av de forna radioprofilerna Leif Jitelius och Markus Trautmann, varav den senare numera jobbar på PostNord.

Bland annat så ska podduon sända ett avsnitt från en matvarubutik där de pratar om att köpa mat på nätet. En annan sak som är planerad är att de ska testa Mat.se:s erbjudande om att få maten levererad i bakluckan på en Volvo.

Mat.se kommer även att sponsra poddens programpunkt “Veckans Herrmiddag”.

Annons
Annons
- Vi behöver utforska olika nya kanaler och därför har vi valt native-upplägget istället för att bara sponsra podden, säger Mat.se:s marknadschef Anders Jacobsson till Ehandel.se

Att det blev just Manspodden som samarbetet inleddes med är inget som Mat.se haft någon större baktanke med, säger Anders Jacobsson.

- Det är ingen genusfråga, vi vill inte bara vända oss till män och jag tror att ansvaren för planering och matinköp är ungefär 50/50 i många familjer.

Samarbetet med Mat.se är inte det första i sitt slag för Manspodden. De har tidigare haft liknande Native-upplägg i samarbeten med bland andra  O’Leary’s, Måleributiken och sexshoppen Vuxen.se.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Fraktbolagen om årets mycket svåra <nobr>e-handelsdeadline</nobr>

Fraktbolagen om årets mycket svåra e-handelsdeadline

Hur länge vågar man sälja?

Annons
Annons
Den svenska <nobr>e-handeln</nobr> som vill utrota julklappsstressen

Den svenska e-handeln som vill utrota julklappsstressen

"Sveriges mest spännande e-handel".

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

Förlängde leveranstiden inför julen - kritiseras för försening

"Vi försöker vara så tydliga vi kan".

2
Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Smartphotos julsuccé: 12 000 beställningar på en helg

Anlitade kund till julkampanj.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fyndiq blockerar varor som är för dyra:

Fyndiq blockerar varor som är för dyra: "Är ju ett fyndvaruhus"

Nya regler för sajtens handlare.

1
Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att <nobr>e-handla</nobr>

Ny undersökning: Kraftigt minskad oro för att e-handla

"Positivt att fler känner sig trygga med att handla på nätet".

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

PRV varnar för piratkopierade julklappar på nätet

"Privatpersoner som importerar".

Annons
Annons
Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Zalando testar leverans innanför dörren - 90 procent positiva

Men bara hälften ville delta.

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Nya chefer till IT och Supply Chain hos miljardföretaget

Blir en del av koncernledningen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

Polarn O. Pyret söker:

Head of E-commerce

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta