Annons

Mat.se låter Manspodden öppna bakluckan Leif Jitelius och Markus Trautmann gör Manspodden

Mat.se låter Manspodden öppna bakluckan

2017-01-05 15:14

Nätmatsföretaget inleder native-samarbete med poddare.

Mat.se bryter nu ny mark och inleder ett nytt samarbete. I ett kombinerat native- och sponsorupplägg ska nätmatsbutiken bli en del av innehållet i Manspodden, som startades för två år sedan av de forna radioprofilerna Leif Jitelius och Markus Trautmann, varav den senare numera jobbar på PostNord.

Bland annat så ska podduon sända ett avsnitt från en matvarubutik där de pratar om att köpa mat på nätet. En annan sak som är planerad är att de ska testa Mat.se:s erbjudande om att få maten levererad i bakluckan på en Volvo.

Mat.se kommer även att sponsra poddens programpunkt “Veckans Herrmiddag”.

Annons
Annons
- Vi behöver utforska olika nya kanaler och därför har vi valt native-upplägget istället för att bara sponsra podden, säger Mat.se:s marknadschef Anders Jacobsson till Ehandel.se

Att det blev just Manspodden som samarbetet inleddes med är inget som Mat.se haft någon större baktanke med, säger Anders Jacobsson.

- Det är ingen genusfråga, vi vill inte bara vända oss till män och jag tror att ansvaren för planering och matinköp är ungefär 50/50 i många familjer.

Samarbetet med Mat.se är inte det första i sitt slag för Manspodden. De har tidigare haft liknande Native-upplägg i samarbeten med bland andra  O’Leary’s, Måleributiken och sexshoppen Vuxen.se.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Madlady tog hem storvinsten på hemligt event

Madlady tog hem storvinsten på hemligt event

Nu skänker de pengarna till ett sjukhus för traumatiserade kvinnor i Kongo.

Annons
Annons
Studenternas nätbokhandel nådde 2 miljoner första året

Studenternas nätbokhandel nådde 2 miljoner första året

Satsar på att dubbla till 4 miljoner kronor i omsättning inom det närmsta året.

För dålig sökfunktion - Etsy säger upp 140 personer till

För dålig sökfunktion - Etsy säger upp 140 personer till

15 procent av personalstyrkan får lämna företaget.

Efter varningen: 45 000 fidget spinners stoppade

Efter varningen: 45 000 fidget spinners stoppade

Importörer ska nu ges chans att bevisa att deras leksaker uppfyller kraven.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Hotas av konkurs - har kvar Trygg <nobr>E-handel</nobr>

Hotas av konkurs - har kvar Trygg E-handel

Svensk Digital Handel bedömer Teknikmagasinets finansiella status som god trots att företaget har försatts i rekonstruktion.

1
Nike nästa bolag att börja sälja direkt via Amazon

Nike nästa bolag att börja sälja direkt via Amazon

IKEA är inte ensamma om att vidga sina vyer.

Volvoleveranserna ökar - nu hämtar Urb-it kundens returer

Volvoleveranserna ökar - nu hämtar Urb-it kundens returer

Även returer ska kunna hämtas upp i bakluckan.

Annons
Annons
Handelsministern:

Handelsministern: "Jag är missnöjd med hur sakta det går"

Sveriges EU- och handelsminister Ann Linde vill att Sverige driver på för nya handelsregler som är bättre anpassade för e-handeln.

Coops nya darkstore är igång

Coops nya darkstore är igång

100 plockare arbetare med att plocka ihop kundernas e-handelsorder.

Axfood-företag får ny VD

Axfood-företag får ny VD

Jonas Ragnhage återvänder till koncernen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Conrad.se söker:

Kundtjänstmedarbetare med intresse för teknik sökes

Rapunzel of Sweden söker:

Social Digital Manager

Lasingoo Sverige AB söker:

Produktägare

Röhnisch Sportswear AB söker:

WEB CONTENT COORDINATOR

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem