Annons

Mat.se låter Manspodden öppna bakluckan Leif Jitelius och Markus Trautmann gör Manspodden

Mat.se låter Manspodden öppna bakluckan

2017-01-05 15:14

Nätmatsföretaget inleder native-samarbete med poddare.

Mat.se bryter nu ny mark och inleder ett nytt samarbete. I ett kombinerat native- och sponsorupplägg ska nätmatsbutiken bli en del av innehållet i Manspodden, som startades för två år sedan av de forna radioprofilerna Leif Jitelius och Markus Trautmann, varav den senare numera jobbar på PostNord.

Bland annat så ska podduon sända ett avsnitt från en matvarubutik där de pratar om att köpa mat på nätet. En annan sak som är planerad är att de ska testa Mat.se:s erbjudande om att få maten levererad i bakluckan på en Volvo.

Mat.se kommer även att sponsra poddens programpunkt “Veckans Herrmiddag”.

Annons
Annons
- Vi behöver utforska olika nya kanaler och därför har vi valt native-upplägget istället för att bara sponsra podden, säger Mat.se:s marknadschef Anders Jacobsson till Ehandel.se

Att det blev just Manspodden som samarbetet inleddes med är inget som Mat.se haft någon större baktanke med, säger Anders Jacobsson.

- Det är ingen genusfråga, vi vill inte bara vända oss till män och jag tror att ansvaren för planering och matinköp är ungefär 50/50 i många familjer.

Samarbetet med Mat.se är inte det första i sitt slag för Manspodden. De har tidigare haft liknande Native-upplägg i samarbeten med bland andra  O’Leary’s, Måleributiken och sexshoppen Vuxen.se.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Apotea är hetaste e-handeln inför 2018

Apotea är hetaste e-handeln inför 2018

Men tvåan är kanske något mer oväntad.

Annons
Annons
Prognosen slog fel: Här är den riktiga julökningen

Prognosen slog fel: Här är den riktiga julökningen

Förbered dig på betydligt mer jobb.

H&M-rival raketar - väljer bort butiker för <nobr>e-handel</nobr>

H&M-rival raketar - väljer bort butiker för e-handel

Har ökat försäljningen med 10 procent hittills i år.

BGA Fotobutik nådde kund nummer 100 000

I dag: BGA Fotobutik nådde kund nummer 100 000

Från 0 till 100 000 på fyra år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Rättegången mot Kissies smygreklam inledd

Rättegången mot Kissies smygreklam inledd

"Ibland måste vi möta orättvisor".

E-handelsrekord: Julklappar på nätet för 3,5 miljarder hittills

Hälften av årets julklappar har inhandlats på nätet.

Elgiganten spränger 5 miljarder: "E-handeln stora vinnaren"

Når över 5 miljoner kundbesök i e-handeln under 2017.

Annons
Annons
Jollyroom laddar för nytt rekord - har anställt 250 till

Jollyroom laddar för nytt rekord - har anställt 250 till

Specialiserat rekryteringsteam på plats.

#Utanadress samlar <nobr>e-handlare</nobr> - adresslösa ska också få paket

#Utanadress samlar e-handlare - adresslösa ska också få paket

I år kommer tomten redan den 19 december.

Swish vinner mark: 1,5 miljoner betalningar på en dag

Nytt Swishrekord under årets Black Friday.

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

House of Dagmar AB söker:

E-commerce manager

ARKET söker:

E-commerce Merchandiser

Jollyroom AB söker:

Teamledare/arbetsledare Jollyrooms lager - omgående

IDUN Minerals AB söker:

E-commerce Manager


Annons:

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.