Annons

Mat.se låter Manspodden öppna bakluckan Leif Jitelius och Markus Trautmann gör Manspodden

Mat.se låter Manspodden öppna bakluckan

2017-01-05 15:14

Nätmatsföretaget inleder native-samarbete med poddare.

Mat.se bryter nu ny mark och inleder ett nytt samarbete. I ett kombinerat native- och sponsorupplägg ska nätmatsbutiken bli en del av innehållet i Manspodden, som startades för två år sedan av de forna radioprofilerna Leif Jitelius och Markus Trautmann, varav den senare numera jobbar på PostNord.

Bland annat så ska podduon sända ett avsnitt från en matvarubutik där de pratar om att köpa mat på nätet. En annan sak som är planerad är att de ska testa Mat.se:s erbjudande om att få maten levererad i bakluckan på en Volvo.

Mat.se kommer även att sponsra poddens programpunkt “Veckans Herrmiddag”.

Annons
Annons
- Vi behöver utforska olika nya kanaler och därför har vi valt native-upplägget istället för att bara sponsra podden, säger Mat.se:s marknadschef Anders Jacobsson till Ehandel.se

Att det blev just Manspodden som samarbetet inleddes med är inget som Mat.se haft någon större baktanke med, säger Anders Jacobsson.

- Det är ingen genusfråga, vi vill inte bara vända oss till män och jag tror att ansvaren för planering och matinköp är ungefär 50/50 i många familjer.

Samarbetet med Mat.se är inte det första i sitt slag för Manspodden. De har tidigare haft liknande Native-upplägg i samarbeten med bland andra  O’Leary’s, Måleributiken och sexshoppen Vuxen.se.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta