Mat.se ökade sin försäljning med 37 procent i juli

Den nätbaserade livsmedelsbutiken sålde under förra månaden för 10,8 miljoner kronor.

Mat.se, som under det första kvartalet kunde rapportera en omsättningsökning på 48 procent, har haft en händelserik vår. Först plockade man in 100 miljoner kronor i samband med att ägarbolaget Matse Holding genomfört en nyemission och kort efter gick Prioritet Finans in som delägare i bolaget.

Nätmathandlaren har även sett en stadig ökning under årets andra kvartal och nu har Mat.se släppt sina siffror för juli månad. Bolaget kan under perioden visa upp en försäljningsökning på 37 procent, jämfört med samma månad föregående år.

Annons

Göteborg fortsatt största marknaden

Försäljningen i juli uppgick totalt till 10,8 miljoner kronor (7,9) där Göteborg fortsatt är den största marknaden med en försäljning på 7,6 miljoner (5,6).

I Stockholm landade försäljningen på 2,6 miljoner (2,3) medan regionen västra Skåne, där Mat.se lanserade i januari, stannar på 0,6 miljoner kronor.

Annons