Annons

Mat.se satsar på ambulerande popup-store på julafton

Mat.se satsar på ambulerande popup-store på julafton

2018-12-20 11:10

Allt kommer att vara gratis.

I ett uppenbart PR-stunt har e-handlaren Mat.se introducerat vad företaget kallar en popup-store till julafton. Popupen består av en av företagets numera välkända orange bilar, dock iklädd en julstyrsel om vi får tro pressbilden.

Bilen kommer i alla fall att befinna sig i Stockholm för att leverera gratis matvaror och den ska gå att följa live på Julbilen.se, en sajt som dock ännu inte verkar vara igång.

- Bilen kommer att köra runt i de centrala delarna av Stockholm under julafton fylld med ett noga utvalt sortiment av matvaror och produkter som du kan tänkas sakna på julafton. För att ta del av sortimentet och popup-storen kommer Mat.se släppa hemsidan julbilen.se där man kommer kunna följa bilen i realtid och se hållplatser samt vilka varor som finns tillgängliga. Alla varor i bilen kommer dessutom att vara gratis, skriver företaget i ett pressmeddelande.

"Glömt ströbröd för att griljera skinkan"

Utöver att generera gratis press och god julstämning så verkar även tanken vara att visa på e-handelns tillgänglighet.

Annons
Annons
- På julafton är det många butiker som antingen håller helt stängt eller stänger tidigt. Något som kan vara problematiskt när man som konsument i sista minuten upptäcker att man glömt köpa ströbröd för att griljera skinkan, säger Anders Jacobsson, marknadschef på Mat.se.

LÄS ÄVEN: Mat.se utvecklar AI som fixar inköp, logistik och bemanning

Som Ehandel.se tidigare skrivit om så jobbar Mat.se numera med avancerade algortimer och AI för att skapa prognoser för bland annat inköp och bemanning. Teknikkunnandet verkar nu även komma till användning när man lanserar Julbilen.

- Sortimentet i julbilen är framtaget med hjälp av avancerad analys av såväl produktsökningar som faktiskt försäljning under julen. Även bilens rutt är noga planerad med tillgänglighet och relevans. Popup-storens rutt och sortiment kommer finnas tillgängligt via Julbilen.se, skriver Mat.se.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta