Annons

Mat.se satsar på ambulerande popup-store på julafton

Mat.se satsar på ambulerande popup-store på julafton

2018-12-20 11:10

Allt kommer att vara gratis.

I ett uppenbart PR-stunt har e-handlaren Mat.se introducerat vad företaget kallar en popup-store till julafton. Popupen består av en av företagets numera välkända orange bilar, dock iklädd en julstyrsel om vi får tro pressbilden.

Bilen kommer i alla fall att befinna sig i Stockholm för att leverera gratis matvaror och den ska gå att följa live på Julbilen.se, en sajt som dock ännu inte verkar vara igång.

- Bilen kommer att köra runt i de centrala delarna av Stockholm under julafton fylld med ett noga utvalt sortiment av matvaror och produkter som du kan tänkas sakna på julafton. För att ta del av sortimentet och popup-storen kommer Mat.se släppa hemsidan julbilen.se där man kommer kunna följa bilen i realtid och se hållplatser samt vilka varor som finns tillgängliga. Alla varor i bilen kommer dessutom att vara gratis, skriver företaget i ett pressmeddelande.

"Glömt ströbröd för att griljera skinkan"

Utöver att generera gratis press och god julstämning så verkar även tanken vara att visa på e-handelns tillgänglighet.

Annons
Annons
- På julafton är det många butiker som antingen håller helt stängt eller stänger tidigt. Något som kan vara problematiskt när man som konsument i sista minuten upptäcker att man glömt köpa ströbröd för att griljera skinkan, säger Anders Jacobsson, marknadschef på Mat.se.

LÄS ÄVEN: Mat.se utvecklar AI som fixar inköp, logistik och bemanning

Som Ehandel.se tidigare skrivit om så jobbar Mat.se numera med avancerade algortimer och AI för att skapa prognoser för bland annat inköp och bemanning. Teknikkunnandet verkar nu även komma till användning när man lanserar Julbilen.

- Sortimentet i julbilen är framtaget med hjälp av avancerad analys av såväl produktsökningar som faktiskt försäljning under julen. Även bilens rutt är noga planerad med tillgänglighet och relevans. Popup-storens rutt och sortiment kommer finnas tillgängligt via Julbilen.se, skriver Mat.se.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta