McDonalds fyller på sin välbesökta E-handel

Hamburgerprydda trikåer visade sig vara en hett eftertraktad vara, inom kort fyller snabbmatskedjan på sin e-handel med regnjackor, hundkläder och badshorts.

Tidigare i år öppnade svenska McDonalds en Tictail-butik där man sålde hamburgerprydda underställ. Något man gjorde med hjälp av det svenska skidlandslaget, och satsningen har fått genomslag i hela världen.

Så pass bra att man breddat utbudet med hamburgermönstrade sängkläder och en fondtapet. Inom kort fyller man även på med regnjackor, hundkläder, tält, sovsäck, badshorts och gummistövlar.

Annons

Många Big Mac-fans

För tillfället är shoppen öppen för en stor del av de europeiska länderna samt USA, Kanada samt Australien och ytterligare länder är på gång.

Överskottet av försäljningen går till Ronald McDonald barnfond och dess arbete med Ronald McDonald hus. Ett hus som ska vara så nära ett riktigt hem som möjligt där hela familjen kan bo tillsammans under ofta långa behandlingstider, nära specialistsjukhusen.

– Vi vet att Big Mac har många fans och att det är världens mest sålda hamburgare. Vi blev ändå glatt överraskade av det stora intresset från hela världen, besökare från 153 länder bara den första veckan, säger Petra Dahlman, senior marknadschef på McDonalds Sverige.

 

Källa: Dagens Handel

Annons