McDonalds kränger Big Mac-kallingar via Tictail

Tictail har visat sig vara ett mångsidigt verktyg i e-handelsvärlden. Plattformen är ett populärt alternativ för många små e-handlare, men det är även allt fler namnkunniga kunder som använder sig av lösningen. Senast i raden är McDonalds som säljer trikåer i sin Tictail-butik.

När grundarna av nätbutikerna Dammtussen.se och MrDustbag.com nyligen breddade sin verksamhet med ortopediska sulor föll valet på Tictail. Den franska sportkedjan Decathlon använder sig också av plattformen i väntan på att deras egenutvecklade lösning ska bli färdig för lansering.

Och även om Decathlons Tictail-satsning inte längre kan kallas för temporär, så fungerar plattformen tydligen också för den typen av butiker. När Cheap Monday öppnade en virtuell pop up-butik gjordes det med hjälp Tictail, och det burgar verka kärlek banne mig.

Annons

Limited edition

Nu har även McDonalds flippat upp en e-handel med hjälp av den svenska e-handelslösningen. Den välrenommerade hamburgerkedjan har inför sin så icke sparsamt marknadsförda Skid-VM satsning, valt att sälja underställen som skidåkarna stolt visar upp sig i.

I butiken BigMacShop.se kan alla som vill ha ett par hamburgerprydda långkallingar köpa sig ett par för den runda summan av 495 kronor. Understället är det enda som finns i butiken och det är enligt McDonalds limited edition, något som skvallrar om att butiken kan vara högst temporär.

Källa: MKSE.com

Annons